Hoe merk je absentie?

Je kan niets waarnemen, dus hoe werkt dat nou precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
wat bedoel je nu precies in welke zin bedoel je dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets dat je niet kan waarnemen zie je gewoon niet. Maar absentie: niet aanwezig zijn, de situatie is anders dan normaal. Dat hoef je dus niet te zien, maar je merkt/voelt het wel. Het verschil tussen wel aanwezig en niet aanwezig neem je wel waar. En daarom kan je absentie wel waarnemen.

Antwoorden (4)

Iets dat je niet kan waarnemen zie je gewoon niet.

Maar absentie: niet aanwezig zijn, de situatie is anders dan normaal.

Dat hoef je dus niet te zien, maar je merkt/voelt het wel.

Het verschil tussen wel aanwezig en niet aanwezig neem je wel waar. En daarom kan je absentie wel waarnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een absence, zoals bij een vorm van epilepsie?
Dat merk je zelf niet. Vaak merken anderen het ook niet eens, omdat het eruit ziet alsof je gewoon even wegdroomt. Soms wordt het opgemerkt doordat een kind op school ineens vanuit het schrijven een rare lijn in het schrift heeft staan, en dat niet een keer, maar vaker. Maar dan moet de leerkracht wel weten waar hij/zij op moet letten. Of de ouders merken het als een kind echt niet bereikbaar is tijdens het wegdromen.
Maar het duurt soms lang voor het wordt opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door van het totaal, je selectie/bezit af te trekken. Wat overblijft is absentie.

Het makkelijkste voorbeeld is denk ik in een klas lokaal.
Je hebt 30 leerlingen (totaal) in een klas, op maandag zijn er maar 25 leerlingen (bezit). 30-25=5. Er zijn er vijf absent.

Dit is een heel makkelijk voorbeeld maar waarschijnlijk werkt het ook zo bij jou probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door ergens niet te zijn weet je niet wat je niet waar kan nemen.
je bent er immers niet

zo zal het in de meeste gevallen werken.

Toegevoegd na 4 minuten:
absentie is een relatief begrip. het is gekoppelt aan bepaalde verwachtingen. als je weet wat die verwachtingen zijn kan je zeggen of je absent bent of niet.
voldoe je niet aan die bepaalde verwachtingen kan je zeggen dat je absent bent. dit is dan te bewijzen (plek waar je je bevind) dus toon je het daarmee aan en maak je het waarneembaar voor jezelf.

voor anderen die bepaalde verwachtingen hebben die je nalaat (absent dus) is het al zichtbaar. dit nemen ze gewoon waar.