Kun jij slapen zonder bedekking?

Vroeger kon ik niet inslapen als ik niets over mij heen had. Al was het nog zo heet en plakkerig, ik had minimaal een lakentje nodig dat mijn hele lichaam bedekte.

Later heb ik mij dat afgewend. Ik kan nu slapen in alleen een onderbroek, zonder enige bedekking.

(Naakt slapen kan ik nu ook, maar dat vind ik toch wat minder.)

Kun jij zonder bedekking slapen, of heb je altijd minimaal een laken nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (21)

Denk dat veel kinderen die 'bescherming en veiligheid' van het laken nog willen voelen. Als je ouder wordt heb je daar niet zo veel behoefte meer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik slaap wordt ik het liefst bedekt door de mantel der liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal een laken maar eventueel wel alles uit.. maar moet inderdaad iets over me heen voelen.. ook bij 45 graden in Kroatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen probleem mee, het is in de zomer vaak erg warm in mijn kamer dus ik ga meestal op het dekbed liggen om in slaap te komen. Ik merk wel dat ik meestal later toch mijn dekbed over mij heen trek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij die zomerse warmte zoals nu, is de huid als bedekking voldoende ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor... ik slaap altijd bloot en in deze tijd van het jaar slaap ik vaak uren zonder iets over me heen... alleen tegen de ochtend trek ik dan het dekbed over me heen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap het lekkerst onder een dekbed maar wil sowieso
iets over me heen hebben liggen dat wat gewicht heeft.
Op vakantie naar warme landen zoals bijvoorbeeld de Canarische Eilanden heb ik altijd een probleem(pje).
Daar krijg je uitsluitend een laken en dat zou natuurlijk voldoende moeten zijn in dat klimaat, maar ik vind dat niet prettig slapen en ga vaak op zoek naar een deken in een
kast om toch een beter ''slaap''gevoel te krijgen.
Als ik het toch te warm krijg 's nachts, dan (pas) gaat de deken er af.
Gek eigenlijk, want mijn partner heeft dat helemaal niet, maar zij heeft het snel te warm en ik ben een koukleum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik slaap wel in de blote bips, maar ALTIJD met iets van een deken of laken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij echte hitte wel, maar toch merk ik dat ik graag iets binnen handbereik heb om mezelf mee te bedekken. Op de een of andere manier vind ik dat toch prettiger slapen, al is het nog zo dun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet altijd iets op me hebben om te kunnen slapen.
Hoeft niet helemaal tot aan mijn oren opgetrokken te zijn, maar mijn benen en onderlijf moeten echt bedekt zijn. Liefst zelfs met een dekbed, want een laken alleen vind ik niet lekker voelen. Ik moet dus wat gewicht op me hebben (mijn vriend ligt ook wel eens op me, dat helpt ook.)
En juist met de warmte wil ik een t-shirt aan, omdat ik nogal veel zweet en ik anders helemaal aan elkaar plak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ken het. Al is het maar een laken, ik moet iets over me heen hebben, of beter gezegd, ik moet iets over een deel van me heen hebben.
Doorgaans liggen mijn benen en armen bloot en heb ik alleen een stuk laken over mijn romp liggen.
Ja, dan laken ligt dan in de breedte in plaats van in de lengte over me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik heel moe ben slaap ik wel, maar ik heb inderdaad liever een deken of laken om mij te bedekken, of een jas als er echt nix anders is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik slaap onder zomer en winter deken nu. hoe warm het ook is. ik moet ergens onder liggen en heb het altijd koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij deze temperaturen wel. Het grootste deel van het jaar slaap ik wel onder minimaal een lakentje, maar als het echt zo heet is slaap ik alleen maar onder een laagje water en dde stroming van de ventilator ; heerlijk. Hoewel ik in de loop vande nacht ongemerkt altijd wel een puntje laken over me heentrek, maar alleen over mijn romp. Benen blijven lekker bloot. Maar zelfs in de winter slaap ik in de regel met mijn voeten buitenboord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad, ik kan niet slapen zonder iets over me heen.
Nooit gekund. Ik slaap verder wel naakt overigens.
Maar al is het nog zo'n dun lakentje, er mot wat overheen!
Misschien heeft het te maken met een beschermend gevoel, op het moment dat je er in principe weerloos bijligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben voor het eerst van mijn leven begonnen naakt te slapen, maar moet wel iets over me heen hebben, anders slaap ik niet lekker. Ook als het heet is.
14 jaar geleden
Begin van de nacht... zonder bedekking.... in de loop van de nacht met bedekking en tegen de ochtend... zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat lukt vaak wel. Ik heb me wel even over een grens heen moeten zetten -> dat heb ik gedaan door te beredeneren dat het slapen een deken niet veiliger is dan zonder, en dat het waarschijnlijk comfortabeler was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee..
ken je het principe van inbakeren al? Dat wordt bij babytjes gedaan. Ze worden dan stevig ingepakt in doeken. Dit geeft het gevoel van een stevige omhelzing. Kinderen vinden het op latere leeftijd og altijd fijn om als een burrito gewrapt te worden in hun dekens.
Ik als vowassene lig nog altijd graag onder enige bedekking. Ik heb gewoon een te naakt, open, onveilig gevoel als ik niks over me heen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet echt altijd bedekking hebben!
Maar soms heb ik het zó warm dat ik de deken of laken toch maar wegduw tot aan mijn voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik moet altijd iets over me heen hebben liggen anders kan ik niet slapen.