Waarom geloof je in je sterrebeeld?

Om de eeuwige controverse tussen astronomie en astrologie beter te begrijpen aan de hand van de ga.(goede antwoorden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

A: Ik geloof niet in sterrebeelden
B: Er is geen controverse tussen astronomie en astrologie

Astronomie is een wetenschap
Astrologie is commerciële pseudo-wetenschap. Moeilijk doen met cijfers en daarmee mensen geld uit de zak kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

sinds wanneer geloof ik daarin? iedereen kan zo'n verhaaltje verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen controverse tussen astronomie en astrologie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I see what you did, there!
Omdat je graag betoverd wil worden door dit soort van ongein...

Je wil zo graag geloven, dat je alles aangrijpt...

En als je gelooft, dan ben je er, dan hoef je er niets meer mee te doen, dan geloof je het wel... En dan hoef je ook niet meer te controleren of verder te onderzoeken, dan ben je klaar...

Ik geloof niet in een sterrenbeeld, sterrenbeelden zeggen iets over zichzelf, maar niet over mij...

Ik geloof nergens in en dat geloof ik niet, maar dat weet ik...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die daar in geloven zijn niet meer 'te redden' (althans niet 'voor de wetenschap').
'T zijn dezelfde type personen die geheald kunnen worden door Jomanda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in mijn sterrenbeeld. Daarvoor zijn een heleboel redenen - als je een beetje zoekt op de trefwoorden "sterrenbeeld" en "astrologie" op deze site, vind je ze allemaal.

En als ik dan zou geloven, in *welk* sterrenbeeld zou ik dan moeten geloven? Volgens de astrologie "ben" ik een Waterman. Maar ik ben eigenwijs, dus ik ga naar buiten om naar de echte sterren te kijken - en dan zie ik dat ik in werkelijkheid een Steenbok ben.

Kortom: ergens klopt er iets niet aan die astrologie...