Hoe komt het dat mensen die zeggen niet te discrimineren dat wel doen bij de impiciete associatie test.

Mensen die de impliciete associatie test doen op https://implicit.harvard.edu/implicit/netherlands/ blijken vaak toch te discrimineren terwijl ze zeggen dat ze dat niet doen. Is hun uitgesproken gedachte wel eerlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Discrimineren betekent letterlijk niks anders dan onderscheid maken en dat doen we om de wereld om ons heen te kunnen bevatten.

Tegenwoordig wordt discrimineren vaak geinterpreteerd als negatief en als het benadelen van (bevolkings)groepen en is daarmee een 'slechte' eigenschap geworden.

Desondanks ontkom je er niet aan. Het eerste wat je zien is man/vrouw (en als je het niet meteen kan zien is dat erg frustrerend, en houdt het je bezig tot je eruit bent), kind/volwassene, huidslkeur, vervolgens stem & spraak etc. Wat je er vervolgens van vindt is een tweede.

Dus, iedereen doet het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onbewust discrimineren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discrimineren is een natuurlijke eigenschap. Een mens selecteert in eerste plaats voor zichzelf daarna voor zijn naaste of familie daarna voor zijn gemenschap en uiteindelijk voor behoud van de eigen soort of ras. Niet discrimineren is een houding of afspraak die mensen onderling hebben gemaakt om leed overal ter wereld te voorkomen. Wij hebben dus geleerd om ons niet te gedragen naar natuurlijke discriminatie omdat dat beter voor ons is, maar uiteindelijk ook beter voor de soort of ras. Dit geldt echter tot een bepaald punt van onbehagen is bereikt. Dit zie je in oorlogen gebeuren. De soort kiest massaal voor zichzelf ten koste van alles. Als men dat niet doet kost dat zich hun leven dus behoud ban de soort.