volgens mij is daar geen eenduidig antwoord op te geven.

De gelukkigen onder ons denken helemaal niet als ze in bed liggen, die draaien zich om, laten hun evt problemen tot morgen wachten en SLAPEN

De piekeraars onder ons lopen het risico dat de problemen die overdag nog redelijk overzichtelijk leken in het donker tot monsterachtige proporties uitgroeien.

De mensen die overdag niet tot denken (lees overpeinzen) komen wegens druk druk druk, hebben het soms dat ze eenmaal in bed en tot rust gekomen "opeens" op iets goed komen.

Misschien is er dus toch wel een antwoord mogelijk: ik denk dat het JA is, in bed denk je anders maar zie hierboven, dat kan allerlei verschillende dingen betekenen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt in de eerste instantie terecht dat er geen eenduidig antwoord valt te gever, maar vervolgens doe je uitspraken die zo eenduidig zijn als maar zijn kan...

Andere antwoorden (5)

Naar mijn mening wel. Je ben in rust en heb daardoor meer en beter de tijd om rustig na te denken.

De uitdrukking "even een nachtje over slapen" komt daar ook vandaan. Echter doe in deze uitdrukking ook het onbewuste mee...

maw... in je slaap zet je dingen op een rij en is de volgende morgen e.e.a. duidelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je wanneer je in bed ligt inderdaad anders denkt. In bed heb je minder prikkels dan waar dan ook. Ik denk dat je dan ook het dichstbij jezelf komt aangezien de omgeving dan een minimale factor speelt.
Maar wat nu dan het exacte verschil is kan ik geen uitspraak over doen, dit verschilt dermate per persoon. Ik denk dat als je dit wel doet dat mensen over 'e'en kam gaat scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een ADD-er..... JAAAAA we kunnen in alle stilte echt nadenken als de rest van de wereld in slaap is.

(lang leve de melatonine bij een chronische jetlag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in bed ligt ben je in rust. De rest van je lichaam heeft minimaal aandacht nodig en daarom kan er relatief veel bloed naar je hersenen waardoor die meer geactiveerd kunnen worden.

Als je last hebt van slapeloosheid doordat je blijft piekeren of malen dan kan wat eten goed helpen. Je systeem zorgt dan voor meer bloed rond je maagstreek i.v.m. het verteringsproces.

Je beleving dat je in bed anders denkt zit in die hoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat ik liggende anders denk dan wanneer ik rechtop sta/ zit. (Voor mij geldt niet dat ik slaap als ik lig, ik kan ook soms op de vloer gaan liggen om mijn rug te corrigeren, bijvoorbeeld.)Hoe dat te verklaren is, kan ik niet uitleggen, de draaiing van de aarde, het verschil tussen verticaal en horizontaal, de bloedstroom door je lichaam en nog meer hebben daar mee te maken.