is er iets zoals een school psycholoog?

dan niet bedoeld op het CLB of leerlingenbegeleidster, maar echt een psycholoog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Op elke school is dat helaas nog anders. En ik vrees dat de enige manier is (mocht t voor jezelf zijn: heb je de website van je school al nagelezen?) om het op school te vragen aan een leraar die je vertrouwt. Die kan dit dan voor je uitzoeken en een gesprek regelen.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, daar is tegenwoordig zelfs een aparte opleiding voor. Maar niet iedere school beschikt over een echte psycholoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, die zijn er... veel scholen voor speciaal onderwijs hebben er een... Hoe het zit op gewone scholen weet ik niet tegenwoordig, wij hadden er vroeger geen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scholen kunnen een beroep doen, zonodig op een Schoolbegeleidingsdienst, waaraan, voorzover ik weet, een psycholoog is verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal worden problemen op school aangepakt door een schoolmaatschappelijk werker omdat die een bredere kijk hebben i.v.m. de achtergronden van de schoolproblematiek en kunnen doorverwijzen eventueel naar een psycholoog als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn school zijn er zelfs meerdere psychologen, allemaal gespecialiseerd in iets anders.. Ook is er elke dinsdag iemand aanwezig van de GGZ om leerlingen te informeren of doorverwijzen..