Liefde is de mooiste vorm in het leven om aan te geven hoeveel je van een ander kan houden, niet alleen als persoon, maar ook van de natuur, van de dieren...het geeft die sprongetjes in je hart waarbij je dan even geluk mag en kan voelen...zonder liefde ben je hard en gevoelloos, meedogenloos en kan je niet meevoelen met een ander...er zijn natuurlijk verschillende vormen van liefde zoals ik al boven schreef...maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer...je hart is je motor en die laat je draaien en als die motor liefde bevat kan je de rest zelf invullen:)))) liefde is ook houden van jezelf ...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

We situeren het vermogen tot liefhebben,dat ieder mens is aangeboren in ons hart. Het is bij wijze van spreken.
Wij kunnen liefhebben met ons totale wezen.

En waarom moet de liefde aanwezig zijn, dat begrijp ik als tweede deel van je vraag. Dat is omdat zonder liefde voor jezelf en je medemensen het niet mogelijk is om te bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, maar waarom moet het zijn dat je liefde voor anderen moet hebben ??
je kan liefde voor je zelf hebben, maar voor anderen bijvoorbeeld een partner waarom moet je liefde voor hem hebben dan ??
ik bedoel waarom voel je die vlindertjes die je niet wil voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je niet verliefd op die persoon, vandaar ook geen vlindertjes!
Jij zegt:
"waarom voel je die vlindertjes die je niet wil voelen".

Dan heb je het over verliefdheid, niet over liefde.

Je hoeft niet verliefd te zijn.
Sommige mensen zeggen dat dat je overkomt.
Maar je kunt je er wel tegen verzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Je hebt het allemaal in je, misschien de een meer dan de ander, je zult liefde ervaren als een mooi geschenk als je het toelaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hart staat symbool voor je diepste zelf. hier heb je muurtjes gebouwd, houdt je je diepste geheimen verborgen, houdt je de zwaarste emoties vast en vele emotionele pijnen.
als je liefde in je hart hebt, dan heb je liefde voor jezelf en heb je acceptatie met de diepste geheimen, emoties en pijnen. je hebt dan geen muurtjes meer en je hebt gevonden wie je werkelijk bent, zonder muurtjes. je bent vrij en die liefde kan dan binnen jezelfde zitten en voor jezelf, daarna kan het ook naar buiten naar je omgeving.toe.
liefde in je hart is een bevrijding voor je diepste binnenste, jezelf, je lichaam, je uiterlijk en anderen. eindelijk ben je je werkelijke zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten is niet het juiste woord, denk ik.

Gevoelens zijn emotie. Een warmte. Een emotie kun je lichamelijk ervaren, maar het kan ook met je "hart"=gedachten, herinnering.
Iemand of iets waarvan je houdt, bijvoorbeeld je oma of je moeder of je hondje, dat is door alles wat je samen hebt gedeeld en hebt mee gemaakt, een onvoorwaardelijke liefde. Het kan tegen een stootje en het is goed. Dat is gevoel, emotie, soms ook geluk.

Aangezien een hartje staat voor liefde, wordt het hart gebruikt als uitdrukking.

Er zijn ook mensen die die warmte, die emotie niet goed kunnen ervaren en/of tonen. Dat kan zijn bij een flinke vorm van autisme bijvoorbeeld. Kun je dan niks aan doen. Maar je merkt wel dat er dan een stukje ontbreekt.

Het is best moeilijk om het uit te leggen, omdat als je weet wat het is, je er eigenlijk weinig woorden voor nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je hart sneller gaat kloppen als lief hebt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet helemaal niet. Niemand is ertoe verplicht.
Als je 't een keer hebt ervaren begrijp je waarom het zo leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De evolutietheorie kan verklaren waarom mensen liefde in hun hart meedragen.

De evolutietheorie is de natuurwetenschappelijke verklaring voor de evolutie van het leven op Aarde. Het beschrijft het proces waarbij erfelijke eigenschappen binnen een populatie van organismen veranderen in de loop van de generaties als gevolg van genetische variatie, voortplanting en natuurlijke selectie.

Natuurlijke selectie ontstaat doordat de sterkste overleven. Deze sterkste moeten uiteraard zich wel voorplanten om hun genen door te geven. Degenen die vroeger de meeste liefde voelden voor anderen hebben dus ook meer kans om zich uiteindelijk ook echt voort te planten. De 'liefde' genen werden zo overgedragen naar het volgende geslacht en zo na al die duizenden jaren, kunnen wij liefde ervaren.