Virtueel(denkbeeldig)is het tegenovergestelde van reëel(werkelijk).Zou er in de menselijke hersenen een virtuele realiteit te vormen zijn?

Is dat hetzelfde als fantaseren of is dat weer van een andere orde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ja, die is er. De man Esref Armagan, die geboren is zonder ogen, is daar het levende bewijs van. Hij is schilder van beroep. Hieronder een linkje naar een documentaire over deze bijzondere man.

Toegevoegd op 09-06-2009 00:21:15
In de documentaire zie je onder meer hoe deze blinde man landschappen in perspektief schildert alsmede een gebouw schildert dat hij niet kan zien. Ze hebben zijn hersenen gemeten terwijl hij schilderde en hij bleek dezelfde gebieden in de hersenen te gebruiken als die ziende mensen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja klopt dat is er al...

En jij noemt die virtuele wereld de wereld...

Nee jij noemt dat geen fantasie, jij noemt het reality...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantaseren is een tijdelijke schijnwereld.
Virtuele realiteit is een als echt ervarende waan idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wereld dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld is een waan idee?
Waar leef ik dan in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een waanidee. Probeer maar eens aan te tonen dat dat niet zo is - dat gaat je niet lukken! Zelfs wij bestaan niet, wij zijn slechts onderdeel van jouw waanidee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil bestaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk, duh!
Fijne levensverwachting heb je dan.....
Dus als iemand pijn heeft, dan is dat een waan....
Als dat zo is dan is zelfmoord zo gek nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flexjoly, wat probeer je nu te zeggen?
Als je bedoelt dat de hersenen zelf een eigen realiteit vormen in een virtuele wereld dan kom je uit op films als de matrix die met dat thema spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de droom bij uitstek een virtuele realiteit in de hersens gevormd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien werkt het brein van iemand die schizofreen is wel op die manier. Interessant!

Toegevoegd op 08-06-2009 23:13:55
Voor deze personen is virtuele realiteit misschien wel hetzefde als realiteit van het moment.
Lastig om me te verwoorden,sorry daarvoor