Hoeveel verschillende emoties zijn er?

En hoe noemen we deze?

Een link met alle emoties is ook prima hoor.. ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Er zijn vele emoties, te veel om op te noemen want er zijn ook alle mogelijke combinaties mogelijk... Maar alle emoties ontstaan door een vast geloof aan overtuigingen... En ze komen en verdwijnen vanzelf...

ik schat er dat minder dan 10 basis-emoties zijn, maar wel vele combinaties...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik eens in de psychologie beginnen. Daar ben ik wat minder in thuis, dus hier de links:

Er lijken zes basisemoties te zijn.
De 6 Basisemoties

■vreugde
■verdriet
■angst
■woede
■verbazing
■afschuw

Toegevoegd op 08-06-2009 20:46:34
Vooral de tweede link geeft een handig overzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Wimmie, Ik mis de psychologische benadering in het wikipedia artikel. Jouw link, samen met de mijne geeft wel een compleet beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker!
Leuk dat je dit vraagt, er was namelijk een tekst over in het eindexamen Engels vwo van afgelopen examenperiode [bron 1, Tekst 6, Alinea 10]. Daarin wordt een link gegeven met daarbij de vermelding dat er op dit moment 412 menselijke emoties bekend zijn [bron 2].