Wie kan mij helpen; ik vraag mij al lange tijd af of mensen in zwart/wit beelden dromen of in kleuren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Dat zal wel per persoon verschillen.

Zelf droom ik altijd in kleur. Gewoon levensecht.

Mensen die beroepshalve veel met kleur te maken hebben, dromen vaker in kleur. Ook wordt wel gezegd dat vrouwen meer in kleur dromen dan mannen. Maar of dat echt zo is?

Sommige dromers kunnen zich vaak sprekende kleuren uit hun dromen herinneren. Anderen denken dat ze nooit in kleur dromen. Maar de meeste dromers weten eigenlijk niet of ze al of niet in kleur dromen.

Onderzoek toonde aan dat 15-20% van de mensen in kleuren dromen. Je kunt jezelf oefenen om in kleuren te dromen door je dagelijks bewust op kleuren te concentreren. Men zou verwachten dat dit dromen in kleur veel meer zou zijn omdat wij in een visueel ingestelde maatschappij leven, Toch is deze vraag moeilijk te beantwoorden omdat men de kleuren meestal niet zal opmerken. Men kan beter vragen of er kleuren in de droom zijn.
De kleur groen komt het meest in dromen voor.
http://www.senzar.nl/dromenfaq.htm#kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. We dromen gewoon zoals we overdag de werkelijkheid zien: in kleur dus. De theorie dat we alleen in zwart-wit dromen komt uit de tijd van de zwart-wit televisie (geen geintje). Het blijkt dat er een duidelijk verschil is in droomkleur tussen de mensen die met een zwart-wit televisie zijn opgegroeid en de mensen die opgegroeied zijn met een kleurentelevisie. Uiteraard komen er wel dromen voor waarin je droomt dat het donker is en waarin dus geen kleuren voorkomen.
13 jaar geleden
Ik droom zelf ook in kleur en als het echt lang geleden is in zwart -wit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik droom altijd in kleur (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een theorie die 'zegt' dat wanneer je in kleuren droomt het de realiteit betreft, dus dat je het ook op dat moment meemaakt ( er van uitgaande dat elk mens 's nachts uittreedt), en dat zwart-wit dromen symbolisch is bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een korte periode na heb ik mijn hele leven in kleur gedroomd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beiden. er zijn mensen die dromen in zwart wit, en er zijn mensen die dromen in kleur en beiden.

De dromen-encyclopedie zegt er meer over. je vind hem in de bieb... Hier krijg je er uitgebreid antwoord op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik droom zeer uitgebreid en kleur speelt een hele belangrijke rol in mijn dromen