Twee zielen 1 gedachte is daar een verklaring voor?

Als ik een hele goeie vriendin bel en vertel haar over een bepaald iets, dan gebeurd het heel vaak dat ze hetzelfde dacht/denkt...is dat toeval of zit daar een theorie achter?

Je hoort ook heel vaak, wilde ik ook net zeggen..of dat is ook toevallig...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.2K

Het beste antwoord

Ja, want die twee zielen die een gedachte hebben zijn in de regel mensen die elkaar behoorlijk nastaan, een zelfde soort chtergrond hebben en een zelfde type leven leiden. Daarnaast verschillen mensen niet zo veel van elkaar als ze wel eens denken of hopen.

De kans dat iemand met wie jij het in de regel goed kan vinden, of met wie je veel optrekt, verwant bent of in een zelfde type omgeving opgroeit PRECIES hetzelfde denkt als jij, is geen toeval maar ligt in de lijn der verwachting. Alleen ALS het gebeurt, en je zegt bijvoorbeeld tegelijkertijd hetzelfde, valt het op. Ik heb het om de haverklap, zowel met mijn man als met mijn vriendin als met mijn zusjes of mijn dochters.

De kans dat je overigens precies hetzelfde denkt als iemand een huis, een straat, een winkel, een lokaal, een verdieping of een paar landen verderop die ie je helemaal niet ziet of zelfs niet kent is ook redelijk groot, alleen kom je daar nooit achter ;-).

Dat mensen die veel dingen gemeen hebben (zoals hun opvoeding, hun cultuur, hun achtergrond, hun geschiedenis of hun vriendschap- of liefdes- of familieband en de dingen die ze op dat moment zien of meemaken hetzelfe op vergelijkbare situaties reageren, ligt dus in de lijn der verwachting. Het is pas raar als je ineens allebei totáál tegenovergesteld over zou denken of op zou reageren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ditzelfde fenomeen ligt ook ten grondslag aan het ´toeval´ dat je net aan iemand zit te denken en ze belt je op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat laatste overkomt mij regelmatig...haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral met moeders, zussen en vriendinnen gebeurt dat nog wel eens ja...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het zo uitgelegd in je antwoord dat er geen ander antwoord het duidelijker uit kan leggen, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen denken mensen, die vrienden van elkaar zijn, ongeveer hetzelfde over allerlei onderwerpen. Dat maakt immers dat er een klik is. Tevens is een vaak een gemeenschappelijke interesse.

Het is dan niet zo vreemd dat als je met een vriend over een bepaald onderwerp praat, dat hij/ zij min of meer hetzelfde dacht/ denkt, over dat onderwerp, als jij.

Als je het onderwerp bespreekt met iemand, die totaal verschillend is van jezelf, dan zul je dit minder snel meemaken.
13 jaar geleden
Jullie hebben een energetische connectie welke ook dezelfde afstemming heeft. Zeker als jullie met elkaar aan het praten zijn, dan doen jullie nog meer jullie best om elkaar goed aan te voelen en op elkaar af te stemmen. Soms lukt dat zo goed dat je inderdaad hetzelfde gaat denken en dat je kunt zien wat de ander heeft ervaren, nog voordat hij dat heeft kunnen vertellen. In feite hebben jullie geen woorden meer nodig op zulke momenten. Jullie kunnen met elkaar een andere wijze communiceren.

Voor mij is dat geen toeval meer, en ervaar ik dit heel regelmatig. Bovendien geloof ik niet in toeval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen bestaan, net als alles, uit energie.
We zijn het ons meestal niet bewust, maar ook onze gedachten zijn energie. Denk bij energie dan eens aan magnetisme, wat je ook niet kunt zien, maar wat er wel is.

Het spreekwoord ´op dezelfde golflengte zitten´ relateert ook aan die energie, denk aan radio´golven´ of frequenties. Als je jouw ontvanger (radio) afstemt op de juiste golflengte kan je het signaal ontvangen wat het radiostation uitzendt.

Zo werkt het ook met gedachten en menselijke energie.
Met sommige mensen, wildvreemden of vrienden, zit je op dezelfde golflengte, met anderen pas nadat je je hebt afgestemd op elkaar, door met elkaar te praten, te leren begrijpen, of door bij elkaar te zijn. En met sommige mensen lukt het niet, omdat je energie teveel verschillend is.