hoe werken precies medicijnen tegen angsten?

ben je dan niet meer bang voor niemand of niks of hoe moet ik dat zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Antipsychotica vormen een groep geneesmiddelen die als voornaamste doel hebben de symptomen van een psychose tegen te gaan.

De antipsychotica werken als een angstremmend middel, waardoor herinneringen (of triggers) nu wel besproken kunnen worden.

Hoe werkt antipsychotische medicatie?

•De hersenen spelen een doorslaggevende rol in het integreren van prikkels uit de buitenwereld en prikkels uit de binnenwereld.
•Dit integreren verloopt met behulp van elektrische stroompjes en zogenaamde neurotransmitters. Zenuwbanen zijn met elkaar verbonden. De prikkeloverdracht vindt plaats in zenuwbanen.
•Aan het eind van een zenuwbaan bevinden zich neurotransmitters. Voorbeelden van deze 'dragers van informatie' zijn dopamine, serotonine, histamine en adrenaline.
•Deze neurotransmitters komen in actie wanneer er een elektrisch signaal komt.
•Deze neurotransmitters geven de boodschap door naar het begin van een nieuwe zenuwbaan via een synaptische spleet.
•Aan het begin van een zenuwbaan zitten receptoren en die moeten de oorspronkelijke boodschap die met het elektrisch signaal is meegegeven weer goed doorgeven.
•In die overdracht van de ene naar de andere zenuwbaan, van de ene zenuwcel naar de andere zenuwcel, kan iets mis gaan.
•Antipsychotische medicatie werkt in op de neurotransmitters.
•Door het gebruik van antipsychotische medicatie wordt de prikkeloverdracht verbeterd.
•De informatie kan beter zijn weg vervolgen. Gevolg: betere prikkeloverdracht, meer rust, minder of geen wanen/hallucinaties, minder of geen last van de psychose

Je bent dus rustiger,en kan beter relativeren waardoor je minder "bang" bent.het heft de angst NIET helemaal op

(Ik heb ruime ervaring alprazolam en een aantal "pammetjes" Oxazepam,Diazepam ed,antipsychotica tegen o.a angst- en paniekaanvallen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vermeld je bronnen even de volgende keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje van mijzelf en een beetje van wiki
snap evengoed de min niet,antwoord klopt helemaal !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb pas een aantal jaar ervaring met dit soort medicijnen helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronvermelding is niet nodig.
Compensatieplus: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is DUIDELIJK verschil tussen antipsychotica (neuroleptica) zoals Haldol en Zyprexa, en tranquillizers, zoals oxazepam en diazepam. Maar verder vind ik het een goed verhaal.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, hoofdletters door per ongeluk caps lock. Die nadruk was niet bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan gebeuren kees :)
was dat maar zo,dan had ik geen last meet van mijn dwang/angststoornis

het haalt bij mij de scherpe kanten ervan,waardoor het zeg maar dragelijk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nog zo'n mooi medisch antwoord hebben/geven, de angst die wordt weggenomen door medicijnen is "tijdelijk". zodat je wel moet blijven slikken voor een optimaal resultaat.

Je kan het zien als een hulpmiddel, meer niet, want er zit altijd een negatieve kant aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijnen tegen angst nemen de angst niet weg maar 'verdoven'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de medicatie tegen angsten (en of fobieen) zijn niet meer dan een ondersteuning.bij een behandeling.het begint in veel gevallen met seresta 10 mg,wat bij veel mensen eindigd in een ongelofelijke pillen winkel.+ verslaving.
een goede behandeling is beter dan welke pil dan ook.
een angst kan onbewust heel ver terug gaan in de jonge jaren.de volgende link zal u zeker verder helpen. bij mij bleken angst gevoelens niet meer te zijn dan een te laag bloedsuiker gehalte.ik bleek diabetes 2 te hebben.maar heb wel jaren achtereen een apotheek leeggegeten.en een jaar moeten afbouwen.het GGZ houd je graag aan t lijntje,want je bent kassa