Hoe komt het dat vrouwen op een andere manier rationeel zijn dan mannen?

Of verbeeld ik mij dit maar....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je voorbeelden?

Het beste antwoord

Nee, het is ook zo. Jullie zijn inderdaad en letterlijk 'op andere manier rationeel'. Rationalisering is een proces van o.a. verbanden leggen tussen gebeurtenissen, (denk)objecten, dingen en begrippen enz. Deze verbanden zijn bepalend voor 'de manier' waarop er wordt gerationaliseerd. Die is sowieso uniek als mens zelf maar er zijn min of meer duidelijke verschillen tussen vrouwelijke en mannelijke (manier van denken). Een psycholoog, of een neurolinguist, of een physioloog zouden hier meer kunnen vertellen, hoewel geen van hun kan volledig en definitief antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat de hersenen van vrouwen verschillen met die van mannen. Zie linkje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat het vrouwen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Sterker nog; vrouwen zijn overwegend emotioneel en mannen rationeel gemotiveerd. En de waarheid ligt zoals altijd in het midden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt, vrouwen zien toch altijd meer realiteit dan mannen... Mannen kunnen zich sneller verliezen in ogenschijnlijke futiliteiten, vrouwen doen dat minder snel...
En dat verschil moet er zijn, dat is genetisch voor de soort beter om te overleven... Daarom dat het verschil er is...

De vrouw belichaamd het barende principe en de man belichaamd het scheppende principe... Deze synergie maakt de mens zo succesvol als soort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen gaan voor de emotie, mannen voor de feiten. Vrouwen beslissen op basis van wat goed _voelt_, mannen beslissen op basis van wat goed _is_.

Beide hebben hun voor- en nadelen.

Mannen beslissen op basis van wat goed _is_. Maar vergeten daarbij dat dat niet altijd goed _voelt_, zodat met name de vrouwen er ontevreden mee zijn - waardoor een goede beslissing toch fout is.

Vrouwen beslissen op basis van wat goed _voelt_. Ze zeggen wel eens dat een kind de liefde van de vader moet verdienen, terwijl de liefde van de moeder onvoorwaardelijk is. Dat laatste voelt namelijk goed. Maar ze vergeten daarbij dat het belangrijk is dat een kind op eigen benen leert staan, en dus niet altijd wordt vertroeteld.