Wat is persoonlijke integriteit? Behalve ,zelfrespect, loyaliteit etc...Zie extra uitleg...

Hein Pragt, legt het mooi uit, maar kan je jezelf integer noemen als je 'naief' bent? Integriteit is dus te vertalen als, ongeschonden , niet gekwetst zijn.

Is naief zijn een illusie?
Zomaar, om te weten hoe men hierover denkt....

Toegevoegd na 31 minuten:
Als je deze eigenschap hebt, is /kan dat een belemmering zijn als je gaat solliciteren, hoe voorkom je bij een sollicitatie dat je hiermee afgewezen wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Naïef zijn en/of integer zijn, zijn twee totaal verschillende begrippen. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, maar een naïef persoon kan wel degelijk tegelijker tijd niet integer zijn. Dat is dan vaak wel onbewust, maar je kunt ook door (verkeerd willende) buitenstaanders expres op het verkeerde been worden gezet en zodoende niet integer zijn. Bijvoorbeeld als een naïef persoon een leugenaar gelooft en diens woorden doorvertelt zonder ze aan de waarheid te toetsen, is de naïeve persoon in mijn ogen toch niet integer. Of je moet alles op naïviteit schuiven, maar dat vind ik te gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Integer betekent uiteindelijk niks meer of minder dan dat je staat voor wat je zegt, en zegt waar je voor staat. Dat je je zelf altijd recht in de ogen kunt blijven kijken en trouw bent aan zaken die er voor jou toe doen. Een zekere mate van naïveteit hoeft dat niet per se in de weg te staan ; het zijn geen tegenstellingen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Integer zijn wil volgens mij zeggen dat de wat je zegt en doet niet voortkomt uit egoisme. Dat wat je zegt en doet er werkelijk op gericht is de beste reactie te zijn in een bepaalde situatie.
En 'beste' wil dan zeggen dat het in het belang is van het geluk van alle betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt duidelijk!!??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het egoisme niet in je verhaal? Maar wel leuk dat je het nog eens uitlegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat begrijp je niet van het egoisme is mijn verhaal ?
Als je niet integer bent dan laat je je eigenbelang (egoisme) prevaleren.
Hoewel.... (en dat is waarschijnlijk het lastige eraan) het juist wel in je eigen belang is om integer te zijn.
Het heeft vooral te maken met de korte termijn bevrediging die het nastreven van je eigenbelang lijkt te geven tegenover het lange termijn geluk en de echte balans in je leven die waarlijke integriteit biedt.