Wat is de minst enge manier om een ballon te laten knappen?

In verband met deze vraag, http://www.goeievraag.nl/vraag/angst-knallen-heen.110459

Wat is de minst enge manier om een ballon te laten knallen?
En ik ben ook wel benieuwd wat dan de engste manier is?

Toegevoegd na 28 minuten:
Het gaat dus niet om om van een opgeblazen ballon af te komen, maar om iemand met angst voor knallen te helpen wennen aan knallen.
Omdat ik niet elke dag kan oefenen met die persoon, wil ik graag weten wat de minst enge manier is om het zelf te doen voor haar.
Daarnaast zit ik al te denken wat een eventuele volgende stap zou kunnen zijn, dus iets "engers".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Wat een grappige vraag!
Ga naar buiten.
Laat een ballon op pakweg 15 meter van de persoon knappen.
Herhaal dit met nieuwe ballonnen. Steeds een half of heel metertje dichterbij.
Het beste is, om dit uit te spreiden over enkele dagen. (Tenzij je de angst zienderogen af ziet nemen)

Dit soort gewenning wordt in de psychologie veel toegepast. Bijvoorbeeld bij een fobie voor spinnen, kikkers, honden of noem maar op. Steeds ietsje dichterbij. Niet forceren, want dan werkt het averechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

vlakbij het knoopje met een naald prikken dan loopt hij langzaam leeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is sowieso niet eng om een ballon te knappen.

De antwoorden hierboven gaan over leeglopen, de vraag was toch laten knappen, dit is beslist geen leeglopen

Ga er op staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg 'm op wat afstand en gooi er een dartpijltje naar. Is leuk om te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een tegenstrijdige vraag, want een knal is automatisch een schrikreactie. Dus daarop kan er niet geantwoord worden.

Als je een plakbandje over de ballon plakt, dan kan je er met een naald in prikken, hij zal dan niet knappen maar langzaam leeglopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom eens niet ondergedompeld in water proberen?
Ik stel me er alleen een grote 'bloop' bij voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minst enge manier is natuurlijk die wanneer je de knal niet hoort. Het simpelste is dan de ballon de vullen met helium gas en hem los te laten. Op een bepaalde hoogte (de meningen verschillen over de exacte hoogte) klapt de ballon door de afnemende luchtdruk op groter hoogte. Als je de ballon ook nog vult met de as van een gecremeerde vriend, krijg je een ideale verstrooiing.

Om iemand aan de knal te laten wennen zou ik willen voorstellen de ballon te laten knappen als die iemand slaapt. Als hij wakker schrikt (hij herkent dan geen angst) zeg je gewoon dat hij het gedroomd heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er een doek omheen. Zodoende kan er ook niks weg springen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakbandje op de ballon plakken en daar doorheen een gaatje prikken, loopt ie heel langzaam leeg... engste?... geen idee... ligt eraan wat jij eng vindt?...

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry zie nu de toevoeging... hij moet wel knallen... uhm... nou dan zou ik het op een heel grote afstand doen of die gene zelf laten bepalen wanneer hij knapt zodat hij/zij zich kan voorbereiden op de knal...
succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de hals, waar de rubber het minst onder spanning staat