Klopt het dat als je hele nacht 1 en het zelfde liedje op herhalen zet en luistert, dat je het amper uit je hoofd krijgt de volgende dag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hoe bedoel je dat precies?

Je luistert de hele nacht?
Of je slaapt terwijl die muziek aan staat?

Als je de hele nacht wakker ligt en naar 1 liedje luistert, lijkt het me logisch dat je dat de komende dag nog steeds in je hoofd hebt.

Indien je s`nachts echter slaapt, luister je dus niet naar dat liedje, en heeft het geen invloed op de volgende dag.

Als dat wel zo zou zijn, zou ik nu Russisch en Chinees kunnen spreken, want dan liet ik mijn wekkerradio de hele nacht taalcursussen afspelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik moet even denken aan de aflevering van Dexter (die tekenfilmserie van vroeger) waarbij hij dit deed met een Franse taalcursus. De cd bleef echter hangen tijdens zijn slaap en de volgende dag kon hij alleen nog maar "omelette du fromage" zeggen. LOL :)
O dat uit het hoofd krijgen, lukt mij soms na 1 keer horen al niet, dus na een hele nacht...
maar asl je vast slaapt zul je niets horen, dus dan werkt het niet. Is dan niet te bewijzen, dat het in je hoofd zit omdat je dat liedje hebt gehoord toen je het aanzette, of omdat het tijdens je slaap speelde. Dan zul je iemand moeten vragen om het aan te zetten als je slaapt, en zorgt dat het stilvalt voor je wakker wordt
13 jaar geleden
nou.. dat heb ik nog nooit uitgetest.maar lees dit es.
we gaan terug naar 1979 curacao marine tijd.daar werkte ik toen.het was mijn eerste uitzending van 9 maanden.
na een bezoekje aan de bar,ging ik effe liggen.alles draaide.mijn radio stond zachtjes aan en ik hoorde de blue tango.vanaf dat moment tot nu,hoor ik dat zelfde liedje nog steeds.niemand weet hoe dat zit,en last heb ik er niet van.