kun je je na een lang weekend emotioneel alweer helemaal sterk voelen?

afgelopen donderdag zat ik er helemaal doorheen wist het allemaal niet meer en toen ben ik op het crisisbed van de ggz terecht gekomen en na een lang weekend van veel denken en veel op een rijtje zetten kwam ik net tot het besef dat ik me emotioneel alweer een heel stuk sterker begin te voelen maar is dit normaal na zo'n korte tijd al en blijft het gevoel van dat ik me sterker begin te voelen of verdwijnt dit gevoel binnenkort weer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lichaam en geest zijn hele sterke onderdelen. Die kunnen zichzelf vaak heel goed herstellen.
Als je ze maar daarvoor de GELEGENHEID geeft.

En dat heb jij dit weekend gedaan. Het was allemaal even kwaliteit-tijd voor jezelf. Daar was je hoognodig aan toe. Dat geeft meteen effect, want dat is wat je nodig hebt.

Maar pas op, dit is natuurlijk nog lang niet genoeg en er zitten nog vele problemen in je. Je zult nu toch meer aan jezelf moeten denken en jezelf even op de eerste plaats moeten zetten.
Blijf praten met iemand en blijf vooral naar jezelf luisteren.
Even niet de maatschappij alleen maar geven, maar even de tijd voor jezelf nemen.

Het zullen pieken en dalen zijn. Geniet aan de pieken, blijf rustig in de dalen en tussen in: werk aan jezelf.

Misschien een goed boek om mee te beginnen: De nieuwe aarde van Eckart Tolle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je weer sterker voelen kan heel snel gaan inderdaad. goede nachtrust en mensen om je heen, waar je mee kunt praten helpen enorm. zorg er voor dat je nu op dezelfde weg verder gaat. pak voldoende rust en zorg dat je ei kwijt kan, door met mensen om je heen te praten.
13 jaar geleden
ja dat kan. ik weet niet wat de situatie hiervoor was.
maar als je veel stress hebt, en maar in die stress blijft hangen. (weinig slapen, ongezond eten)
dus als je dan weer goed slaapt (je hersenen hebben slaap nodig om alles te verwerken) en weer goed eet.
en alles op een rijtje zet voor je zelf. dan breng je weer structuur terug, en dat is wat je nodig hebt.
als je zorgt dat je genoeg structuur hebt, en een goede nachtrust(en niet met alles opgekropt blijven zitten) dan moet dat gevoel blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je sterker voelen is wat anders als sterker zijn.
Dat je in een stevig weekend zelfonderzoek veel inzicht in vooral jezelf kunt krijgen en je daardoor beter voelt kan heel best.
Het implementeren van deze inzichten is echter een andere zaak.
Leg de lat niet te hoog en verzandt niet in euforie.
Na het stellen van de diagnose begint immers pas de therapie en daaruit heling.
Het houden van goede moed is wel verstandig, je laten verblinden door de vreugde van het moment niet.
Ga er van uit dat je goed bezig bent maar blijf bezig, anders kan het dal na de berg wel eens dieper zijn dan je denkt. Ook na een dal komt er weer een opgang maar houd dat voor ogen, het troost je als je in dat dal zit en geeft je de motivatie om meer grip op je leven te krijgen.
Ik wens je veel sterkte en alle goeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker is het mogelijk om je weer sterk en beter te voelen.
Het nadenken heeft blijkbaar nut gehad en je bent niet in hetzelfde kringetje gebleven.
Je moet op je eigen gevoel en je eigen kracht durven vertrouwen. Niet bang zijn voor een terugval.

Het is natuurlijk wel goed om uit te zoeken waar die inzinking vandaan kwam. Wat was de reden dat je deze keer zo diep ging. Wellicht zijn er een aantal dingen die opgeruimd moeten worden.
Dit alles kan je helpen om een eventuele herhaling te voorkomen en dat je dit fijne sterke gevoel vast blijft houden.
Schroom niet om prof. hulp te zoeken. Daar zijn die mensen voor. Een aantal gesprekken kan soms al helpen om dingen uit te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er helemaal van af wat je in zo'n weekend doet. Als je fysiek uitgeput bent, dien je met je energie zuinig om te gaan, een rustig tempo in de buitenlucht aan te houden. Ben je geestelijk een beetje op, doe dan alleen dingen waarvan je weet dat je ontspant en plezier aan beleeft. Vooral het woord "MOETEN" mag geen rol spelen.