Lego komt uit een fabriek maar de atomen en alles wat erna komt?

Het heelal is als een aspirientje in een glas water. Het is opgelost, onzichtbaar maar het is er wel. Niets komt en niets vergaat de elementen zijn altijd aanwezig weliswaar niet in de juiste verbinding. Het is een eindeloze cirkel en een tas vol Lego. Nou is de vraag niet hoe is het allemaal begonnen maar waar komen de elementen vandaan. Lego komt uit een fabriek maar de atomen en alles wat erna komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/reeel-oerknal.96222 En dan de video, als je een uurtje hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En twee ook, maar de video? Link uitgeprobeerd?

Antwoorden (3)

Die komen uit Genesis 1.
Daar heeft God ze geschapen. Althans.. dat geloof ik. Vele anderen met mij, maar evenveel, zoniet meerdere anderen geloven dat niet..

Waar die God dan vandaan komt? Tja, als ik dat zou weten was ik God zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste fase (Big Bang of te wel de Oerknal) zijn de lichte atomen, waterstof en helium, ontstaan .
Daarna - als tweede fase - was er stervorming, waarbij in het proces de zwaardere atomen en moleculen werden gevormd. Gisteren stond in de krant, dat bij stervorming ver weg, nog steeds grote hoeveelheden Helium en waterstof worden aangezogen.
De derde fase is die van de supernova: Als sterren uit elkaar ploffen, dan worden die zwaardere elementen door de ruimte verspreid.

Voor een mooi plaatje van een supernova, volg deze link

Toegevoegd na 6 minuten:
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap090317.html

Voor mensen die niet kunnen leven met de werkelijkheid is er de weg van geloof en religie, daarmee verklaar je alles zonder iets te behoeven te begrijpen.
Mijn moeder deed hetzelfde; ze was bang dat ik zo verdrinken in de Jan Gijzenkade in Haarlem, daarom verzon zij Haantje Pik, die woonde in de Jan Gijzenkade en die als een alligator kleine jongetje van de kant plukte en opat. Brrrr...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn theorie kan niets ontstaan uit iets wat er niet is. Met meel kan je heel veel doen ontstaan, pizza's, brood zelfs een explosie. Meel komt uit graan en graan komt uit en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook wel waar, maar in het begin was er een bal energie. Hoe dat precies zat en waar die bal vandaan kwam zal men waarschijnlijk moot weten. Tokd bestond toen nog niet. Je zou het ook nooit kunnen begrijpen of vertellen met je aardse hersentjes. Wij hebben nu al moeite om te begrijpen dat tijd niet absoluut is, en ruimte trouwens ook niet. Lorentz heeft uitgelegd, dat ruimte en tijd kunnen krimpen, en eigenlijk kunnen de meeste mensen - ook met een goede vooropleiding - daarmee zelfs nu nog niet overweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook wel waar, maar in het begin was er een bal energie. Hoe dat precies zat en waar die bal vandaan kwam zal men waarschijnlijk nooit weten. Tijd en ruimte bestonden toen nog niet. Je zou het ook nooit kunnen begrijpen of vertellen met je aardse hersentjes. Wij hebben nu al moeite om te begrijpen dat tijd en ruimte in het heden niet absoluut zijn Toch heeft de nederlander Lorentz dit al heeft uitgelegd, dat ruimte en tijd kunnen krimpen, en eigenlijk kunnen de meeste mensen - ook met een goede vooropleiding - daarmee zelfs nu nog niet overweg.
Voor Lorentz zie :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Lorentz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan de tijd absoluut zijn als wij mensen de tijd hebben verzonnen. Mocht er een bal energie zijn, dan is er al iets. Maar d'r hoeft niet perse alles te zijn in die energie. Hoeveel meer is er na quantumfysica? Zoals het heelal van groot voor ons onvatbaar groot is, zo kan de wereld van klein ook een oneindig groot heelal zijn. Ik denk dat wij verder kunnen zien in groot dan in klein wat niet betekent dat het stopt bij atomen en quantumfysica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betreft de vooropleiding ben ik ervan overtuigd dat boeken je enorm kunnen helpen maar de uiteidelijke intelligentie zit in iemand. Daar komen de boeken vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie: uiteindelijke
We weten nog niet hoe de materie waaruit het heelal bestaat, is ontstaan. Hopelijk komt de wetenschap daar ooit achter. Veel mensen kunnen niet wachten op een wetenschappelijke verklaring en hebben goden verzonnen om het onverklaarbare te kunnen verklaren.