Dat heet Taxonomie en kun je vinden op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taxonomie

(als dat is wat je bedoelt tenminste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FF naar de volgende site gaan:
http://www.scholieren.com/werkstukken/11238

Daar vind je het werkstuk "Samenvatting Biologie":
"Ordening en Evolutie"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Zweed Carl Linne, later omgezet naar Carolus Linnaeus is de bedenker van de naamgeving zoals die aan planten en dieren gegeven wordt.Rond 1830 begon hij daarmee
Doorgaans gebruikt men twee latijnse namen, waarbij het niet ongebruikelijk is in de tweede naam de ontdekker van de nieuwe soort verwerkt zit.
Dit systeem werkt dusdanig goed dat het al eeuwen gebruikt wordt.
Wellicht blijft dat zo.

Toegevoegd na 20 minuten:
Er waren wel meer systemen van naamgeving in het Latijn , maar die hebben tot veel dubbelzinnigheid geleid, zodat een en dezelfde plant vele namen kon hebben.
De ordening van Linnaeus was geniaal in die zin dat hij doorzag dat bijvoorbeeld walvissen verwant zijn aan koeien (beide zoogdieren) en zijn naamgeving heeft voor veel ordening gezorgd.
Hij heeft in Nederland medicijnen gestudeerd en heeft daar in directe zin verder niet veel mee gedaan.
Vooral de Britten hebben zijn werk omarmd en zo is het een wereldstandaard geworden.
De eenduidigheid in de naamgeving (immer nog een groot probleem) is door het werk van Linnaeus enorm verbeterd.