Waarom hebben de meeste mensen een hekel aan regen?

In heel veel landen in de wereld, is de regen een godsgeschenk, ze zijn er erg blij mee.
Maar in ons land waar het slechts 6 % van de tijd regent, hebben de meeste mensen er een geweldige hekel aan, zelfs de weerman op de t.v. heeft het vaak over verschrikkelijke viese weer.
Hebben wij elkaar niet helemaal gek gemaakt, als het zonnetje eens een dag weg is en het regent?
Hebben we het dan niet elkaar maar aangepraat?
Toen het dit voorjaar en begin zomer extreem droog was en er oogsten dreigde te mislukken, wilde de meeste mensen snel regen.
Slechts na 2 dagen regen, roepen ze weer om zon.
Waar komt dan die hekel aan regen vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

De meeste mensen hebben een hekel aan veel dingen die natuurlijk zijn, onder andere regen. Dat komt met de nieuwe tijd waarin we leven en minder in kontakt staan met onze eigen natuur. Iemand die van het leven houdt, houdt ook van regen en is tegen alles wat kunstmatig is. Vaak zijn mensen die moeite hebben met regen ook de mensen die stress hebben en geen moeite hebben met kunstmatig voedsel. Veel mensen weten niet hoe werkelijk een tomaat er van binnen uitziet behalve de kas tomaat waarmee we zijn opgegroeid. Bijna alles wat geproefd wordt tegenwoordig van vlees tot groente is niet de echte smaak. De meeste mensen weten niet beter en daarmee ook het genieten van de regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen klagen als het lang niet geregend heeft, maar ook als het wel regent, hard waait, mistig is, koud weer, te warm weer, benauwd weer, het onweert, sneeuwt, hagelt enz.
Eigenlijk zou het iedere dag 21 graden moeten wezen, met een beetje wind, lekker zonnetje en s'nachts regen.
Die mensen wonen in een verkeerd land.
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (16)

Zeg nou zelf, je voelt je lekkerder als het zonnetje schijnt, dan als het buiten grauw en nat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet fijn is om ergens drijfnat aan te komen.
Ongeacht of dat nu je werk is, of bij familie.

En omdat de modder/zand van de straat op je broek komt, die je vervolgens dan weer moet wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En omdat de wegen onveiliger worden door gladheid en slecht zicht bij regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt nat.
Je haar zit niet meer.
Je wordt koud.
Je kunt niet lekker buiten zitten.
Je boodschappen worden nat.
Je krijgt last van slakken.
Je kunt de was niet buiten hangen.

enz. enz. enz.

Regen is helemaal niet erg, als het maar 's nachts gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er nat, koud en vies van wordt. Je wordt daardoor in je vrijheid beperkt. Dat levert een naarder gevoel dan gemiddeld.
Van licht wordt men vrolijker (de lichttherapie zal je wel kennen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige week was er veel regen en er heerst meteen weer griep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantie voorbij, weg die zon, je wordt klets nat. overal modder. vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbeeldje één ochtendje regen:
Ben ik net gedoucht, moet ik weer onder de koude douche met mijn fiets.
Zo'n regenpak is één ellendige zweetzak geworden en mijn (vergeten in te spuiten schoenen) zijn door en door nat tot op de sokken.
Bij school aangekomen is het hek nog niet open dus wachten we buiten dapper tot de verlossing ons nabij is.
De prachtige tekeningen van de kinderen zijn binnen een mum van tijd omgetoverd tot aquarel art. En van ellende moet ik even terug naar de supermarkt omdat het brood op is...
Thuis gekomen stinkt iedereen naar natte hond.
En daarom heb ik een hekel aan regen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk vooral dat het komt doordat het vaak regent in NL. Daardoor hecht men er niet echt waarde aan. Als je van iets weinig hebt, hecht men er eerder en meer waarde aan. Bij de meeste dingen dan :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben gewoon niet veel te vertellen, daarom praten we vaak over het weer. Regen is een leuk onderwerp, want dan kan je klagen dat het nou net ging regenen toen je naar buiten ging en weer ophield toen je binnen was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het ons vroeger zo geleerd is : als het regent .een regenjas aan of naar binnen .
En er zijn bij zomerweer maar enkele regenbuien waarna de temperatuur niet teveel afkoeld om gewoon met het dagelijks werk buiten verder te gaan [in de vrije tijd ]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je gewoon al aan de gezichten van de mensen kunt zien ,of het regent of goed weer is.
Een mens is vrolijker als de zon schijnt.
Heeft meer tijd voor een ander,om even een praatje te maken buiten.
En meer zin om wat te ondernemen.
Waarschijnlijk omdat je van regen nat wordt,en men het idee heeft dat men zich beschermen moet tegen iets wat je niet tegen houd.
Tevens ziet de wereld er heel anders uit als de zon schijnt,gewoon de aanblik al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verrast me dat nog niemand dit heeft neergezet:

Maar het kietelt gewoon heel erg.
Zo wie zo die losse druppetjes die op je vallen, maar ook als een druppel naar beneden druipt, dan kietelt het 'verschrikkelijk'.

En dan kietelt het ook overal waar die regen maar kan komen. Op je wenkbrauwen, achter je oren.

---

De spirituele betekenis is naar mijn idee dat de lucht een afspiegeling van iemand emotionele toestand. Hoe donkerder de lucht, hoe meer 'verdriet' er naar de oppervlakte lijkt te komen.
En als het giet, dan lijkt het ook alsof je al je verdriet moet gaan uithuilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speciaal voor jou Ed, een leuke anekdote over regen;

Ik ken een mevrouw van 73 die dol is op regen!
Dit is ontstaan in haar kinderjaren; ze komt uit een gezin van 5 kinderen, en zodra het regende riep haar moeder altijd;
"jongens, jassen aan en naar buiten, het regent en daar groeien kinderen van ! "
Nu ze een oudere dame is heeft ze nog steeds geen hekel aan regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke anekdote!
Gek genoeg is regen als je binnen zit, erger dan als je gewoon buiten aan het werk bent!
Ach ja, wat is dan een beetje regen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt het goed, een beetje regen.
een beetje regen vind niemand erg, zelfs de vrouwen niet. Maar als het hier begint met regenen komt er maar geen einde aan, ook al mag men hier bij ons niet klagen. In het noorden van het land is het wel anders, zij mogen met recht klagen,zij hebben minstens 2 keer meer regen gehad dan bij ons in het zuiden. Verder is het water wat er uitvalt ook nog eens een paar graden kouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maarrrrrrrrrrrrr, julie voorjaar en voorzomer was veel droger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Ed klopt als een bus,gelukkig heb ik ongeveer 30 jaar geleden een put laten slaan van ongeveer 13 m diep, ik kocht een pomp en voila alles bleef en blijft groen. Ik heb dit jaar 1 keer gebruik gemaakt van de pomp, dus het viel wel mee. ieder jaar maak ik er wel eens gebruik van, dus het is in het zuiden niet veel beter of slechter dan andere jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker een hele lange oudere dame ?;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ipzy; nee hoor, hooguit 1.60 m.
Omdat wij kleding dragen en als die nat wordt is dat een zeer onprettig gevoel. Als wij allemaal in ons blootje zouden lopen en de temperatuur was wat aangenamer,zou het ons niet veel kunnen schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
word je depri van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-het vermindert je zicht in de verte, dus voelt evolutionair als gevaarlijk
-het spettert op je ogen/oogleden, waardoor ook je zicht vermindert. En het is oncomfortabel.
-Het koelt je lichaam snel af door snelle afgifte van warmte aan water, dus biologisch moet je uit de regen vandaan willen gaan