Ik droom vaak dat ik in een brand zit.

Ik ben aan het vluchten, maar die brand blijft me achtervolgen waar ik ook naartoe ga. tot als ik weer wakker word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Vuur: het is niet zomaar dat we zeggen dat er vuur in onze ziel brandt. Dit in brand staan van de ziel wordt bespiegeld in de dromen over vuur. We worden er bijna magisch door aangetrokken en moeten er doorheen. We moeten het in ons laten branden, ook al verbranden we.Het vuur in de droom is het archetypisch beeld van de liefde en het verstand het symbool voor de libido, de verwarmende zinnelijke lust, en net zo verterend als deze. Volgens Jung (Zwits. Psychiater), is het ook het element van loutering, dat het oude en datgene wat we hebben losgelaten, verbrandt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen dokter of psychiater, maar ik zou denken dat je oververmoeid bent of richting overspannen.
Lange tijd heb ik dromen gehad over vreselijke ongelukken die mij overkwamen; beklemd raken, arm of been eraf, in een machine getrokken worden, allemaal van dat soort vreselijke dromen.
Toen heb ik het een paar jaar echt rustig aan gedaan (dat moest wel) en zijn de dromen verdwenen.

Sterkte ermee !
(en zie mijn antwoord mogelijk als tip)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier weet ik wel raad mee voor jou :)
Om van deze ellende af te komen, kun je het allerbeste overdag even je ogen dichtdoen, de droom herbeleven maar, dan op het moment dat je bijna of net in brand staat, beeld je je in dat je niet meer in brand staat. Je moet het ook voelen. Herhaal dat vaak en neem er effe de tijd voor, het werkt. Bij alle soorten nachtmerries moet je hem overdag herbeleven en een positieve wending eraan geven met je fantasie.