Cocaïne in de puurste vorm is een parelwit product.

Cocaïne in poedervorm is een zout, veelal cocaïnehydrochloride (CAS 52-21-4). Cocaïne voor recreatief gebruik is meestal versneden met poeders als bakpoeder, melkpoeder ; suikers zoals lactose, glucose, inositol en mannitol; en lokale anesthetica waaronder lidocaïne of benzocaïne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door middel van een chemisch proces wordt cocaïne gemaakt uit de bladeren van de cocaplant. Door dat het zo geraffineerd wordt, ontstaat er een wit poeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het gemaakt wordt van de plant Erythroxylon Coca. Deze heeft ook witte bloemen.
Amadea
13 jaar geleden
Aan het antwoord van Loeni, wil ik nog even het volgende toevoegen. De cocaine wordt niet in pure vorm geconsumeerd zal ik maar zeggen. Het wordt versneden (verdund ) met b. v. kalk, of waspoeder en die zijn beide wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt Moolkeesje, maar cocaïne in zijn puurste vorm is parelwit.
Cocaïne valt, net als o.a. caffeïne, kinine en morfine onder de zogenaamde alkaloïden. Alkaloïden zijn stikstof bevattende stoffen die veel in planten voorkomen. In het algemeen zijn alkaloïden wit, hoewel sommigen sterk gekleurd zijn.