Nee, de natuurwetten kunnen niet worden overtreden.

Als het mogelijk is iets te doen wat 'in strijd is met de natuurwetten' (de natuurwetten zoals wij die op dat moment aanvaarden), dan betekent dat eenvoudigweg dat ons idee van de wetten van de natuur moet worden bijgesteld (en dat we de natuurwetten zoals wij die op dat moment aanvaarden moeten herzien).

Als iets onmogelijks toch mogelijk is, dan is het klaarblijkelijk niet onmogelijk.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

indien de natuurwetten niet kloppen wel.
soms lijkt iets heel lang te kloppen, of is er geen betere aanname of verklaring, zoals voor zwaartekracht, relativiteitstheorie en dergelijke. als op een gegeven moment blijft dat er toch nieuwe inzichten zijn, kan een natuurwet worden aangepast.
ik weet zo 1-2-3 geen voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Tegenwoordig wordt er veel met zwaartekracht gespeeld, en sommigen denken dat het zelfs mogelijk is om met behulp van moderne technieken de zwaartekracht helemaal uit te zetten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antizwaartekracht#Zwaartekrachtschild
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag +1 En ja daar lijkt het wel op, onder laboratoriumomstandigheden kan men de lichtsnelheid laten toenemen of afremmen dus er kan mee gerommeld worden, hierover is voldoende op het internet te vinden. De verschillen zijn overigens niet groot, maar het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men kan tegenwoordig , toeristen mee laten vliegen tot op een bepaalde hoogte....en dan door daling....gewichtsloosheid laten ervaren : in hoeverre dit spelen is met natuurwetten weet ik niet , maar het is door die wetten dat het kan.
Men is op dit ogenblik .... mini zonnen , met alle kenmerken aan het creëren in laboratoria ....weer dankzij die wetten .... maar meer dan een simulatie...dit is echt.
De vraag is of de wetmatigheden in de natuur wel al in onfeilbare wetten is omgezet?
Theoretisch Wiskundigen zullen wel eerder ja knikken bijv. Astronomen

Toegevoegd na 55 minuten:
Astronomen ....zien dat die wetten niet kloppen , vooral wanneer men bijv. exoplaneten en zonnestelsels bestudeert .... dingen die wetmatig leken ,zoals rotatie en zo meer ....zijn ons hele planeten in vraag aan het stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk kunnen natuurwetten overtreden worden voor heel korte tijd. Daarna zal de natuur zich korte metten maken met hetgene je bedacht hebt, dit kan even duren maar de natuur zal zich daarna met het tienvoudige of meer terugslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarna is het gepruts gedaan.