Een luchtbel ontstaat als je een emmer ondersteboven onder water trekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen het water zweven heel wat luchtmoleculen, die "streven" naar een toestand met zo laag mogelijke energie. Luchtmoleculen bevinden zich in een lage energietoestand als ze ofwel volledig door watermoleculen omgeven zijn, ofwel volledig door luchtmoleculen. Wanneer ze voor een bepaald percentage door het ene of het andere omgeven zijn, zitten ze in een hoge energietoestand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steek een rietje met 1 uiteinde in een glas water en blaas op het andere uiteinde. Zo ontstaan luchtbellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waardoor krijg je dan een luchtbel...???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door lucht in het water te blazen.