Dank zij de zwaartekracht blijven de verpleegsters en de artsen met hun benen op de vloer.

Maar er zijn nog meer toepassingen uit de natuur- en scheikunde die in een ziekenhuis voorkomen.
Bestraling is een toepassing.
Medicatie is een toepassing.
Analyse van urine en bloed valt er onder.
Microscopen, stethoscopen, endoscopen en allerlei andere ..scopen zijn instrumenten om ergens in te kijken of te luisteren.

En ga zo maar door. Het ziekenhuis is een grote speeltuin van natuurwetenschappen.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vele toepassingen geven een intensive care -afdeling soms het aanzien van een laboratorium.
Met kop-en-schouders steekt boven de vele toepassingen toch wel de MRI-scan. Deze hoogwaardige techniek is niet meer weg te denken uit het gezondsheidswezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echo is ook een zeer bekende technologie, die gebruik maakt van de natuurwetenschappen.
Met behulp van het dopplereffect wordt er gemeten hoe snel alles in de baarmoeder beweegt en aan de hand daarvan wordt een beeld dopplereffect van de baby.