Waarom zit er in de bladeren van de tabaksplant zoveel schadelijke stoffen?

Een plant heeft toch geen benzeen of tolueen nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De meeste schadelijke/giftige stoffen die in een plant kunnen zitten, hebben de bedoeling om de plant te beschermen. Ze geven de plant een viese smaak, waardoor dieren deze planten niet eten. In de natuur echter zijn sommige dieren (rupsen) zo aangepast, dat ondanks de giftigheid ze er geen last van hebben. Door natuurlijke selectie zullen de planten op den duur , weer nieuwe , andere giftige stoffen bezitten, waardoor de rupsen ze niet meer eten. Daarna zijn de rupsen weer aan zet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zijn verbrandingsstoffen...

Toegevoegd op 08-05-2009 23:25:27
en die zijn schadelijk... Daarnaast zijn er ook een heel aantal additieven, antischimmel, vochtighouders, geur en smaakstoffen enz enz wellicht voegen ze ook nog extra nicotine bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die schadelijke stoffen komen er voornamelijk in door hoe het geteelt wordt. Met heel veel bestrijdingsmiddelen en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel planten hebben vergif in hun bladeren om niet door dieren gegeten te worden; dat ze om die reden gerookt zouden worden konden die planten natuurlijk ook niet voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meest ernsitge gifstoffen zijn natuurlijk hoor, veel giftiger dan mensenhanden kunnen maken. Wij kunnen er alleen heel veel van maken in 1 keer. De hoeveelheden in planten zijn maar sporen uiteindelijk he.