Waarom staat er altijd op stiften en markers dat je ze horizontaal moet bewaren?

Je zou verwachten dat je ze verticaal met de punt naar beneden moet bewaren, zodat de punt verzadig blijft
van de inkt. Misschien tegen lekken? Maar dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Op onze dartclub bewaren
we al onze whiteboard markers (tegen het advies in dus wat op de stiften staat) verticaal met de punt naar
beneden in een kokertje bij de borden. Maar nog nooit last gehad van lekkende stiften.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (3)

aan de andere kant............met de punt naar beneden gaan ze misschien lekken he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de punt naar boven hebben ze een grotere kans op uitdroging (ik ben docent en geef les op whiteboarden, dus dit heb ik al vaker proefondervindelijk geconstateerd.)

Met de punt naar beneden kunnen ze gaan lekken. Ze kunnen echter ook op de schrijfpunt gaan leunen, waardoor de punt vervormt en je minder duidelijk kunt schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze met de punt naar beneden staan, dan lopen ze leeg...
Als ze met de punt omhoog staan, dan doen ze het eerst niet, dan moet de vloeistof eerst naar de punt toe stromen...
En horizontaal is aan één kant, de zijkant dus, vloeistof en dan heb je meteen kleurstof die uit de punt naar het papier kan vloeien...

toch?