Als je batterijen in water legt, en dit zo enige tijd laat staan kan water branden. Zie ook YouTube voor filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, water is niet brandbaar zolang er geen brandbare vloeistof erop drijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zeer ernstige branden (metaalbrand) waarbij de temperatuur zéér hoog oploopt mag er niet met water worden geblust omdat het water zich gaat ontleden in watestof en zurstof. Dit is een zeer explosief mengsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persies! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan meer ontploffen dan branden, of niet? Of is dat in principe hetzelfde?
Kimath
13 jaar geleden
@Fynnya waterstof ontploft, zuurstof zorgt ervoor dat het vuur sneller gaat branden. Het water zelf brand dus niet, maar de stoffen waarin het ontleed worden helpen met de al bestaande brand groter te maken.
nee, de verbinding h2o (water) kan niet branden, maar zoals eerder geschreven zich wel splitsen in waterstof en zuurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als water brandbaar zou zijn, gaan we niet met water blussen ^^
water is niet brandbaar.

Waterstof is wel zeer brandbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is al een verbrandingsproduct en op zichzelf dus niet nog een keer brandbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ieder ander antwoord (dat water brandbaar is, gaat uit van een toevoeging of ontleding, dat was echter volgens mij niet de vraag, dan zou je moeten vragen , kun je het verbrandingsproduct water ook ontleden, daarop zou het antwoord ja zijn.
Deze ontledingsproducten zijn dan natuurlijk weer brandbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet. Waterstof wel, en er kunnen misschien met andere stoffen chemische reacties optreden die het laten branden. Er bestaat een stof dat gaat branden als het met water in aanraking komt.