Je zou de Principia Mathematica kunnen lezen. Dit was het werk van Newton zelf waarin de klassieke zwaartekracht werd uitgelegd. Maar ja, dat is niet echt voor leken (en in het Latijn :S)...

Mijn HBO natuurkunde boeken leggen de klassieke theorie redelijk goed uit. Moet je wel enigzins thuis zijn in de wiskunde.

Iemand hierboven wees de wikipagina al aan. De engelstalig pagina is ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elk middelbaarschoolboekje over natuurkunde voldoet naar mijn mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt verdomd weinig uit te leggen over de zwaartekracht. Hoe het *echt* werkt weten de knapste koppen zelfs niet.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar toch echt wel een beetje meer dan wat jij er nu over zegt, Antwoordman...
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat staat in het middelbareschoolboekje van je...
Wikipedia geeft best een goed antwoord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht