ik denk door hem op een andere magneet weet te leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan. Je moet de magneet dan in een ander sterk magnetisch veld plaatsen. Bijvoorbeeld dat van een elektromagneet (een spoel).
Dat is ook de manier waarop magneten worden gemaakt.

Dit is eigenlijk niet iets wat je zelf thuis kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, ook thuis.
Neem krachtige neodymium magneten (2 stuks) en bevestig een Neodymium Magneet met zijn noordpool op de zuidpool van de andere zwakke magneet.

Doe de zuidpool van de andere NdFeBa magneet op de noordpool van de zwakke magneet.

gebruik liefst N40 magneten of hoger (zijn er tot N52)

Tik vervolgens met een hamer op het midden van de zwakke magneet zodat een goede metaalklank te horen is
en ga hier lang mee door, werk naar de uiteinden maar SLA NIMMER op de Nd magneten, deze verbrijzelen instantaan.
Ik ga er van uit dat de zwakke magneet uit staal, ijzer , AlNiCo of andere metaal bestaat.

Ferrietmagneten zijn zo NIET te behandelen.
Vermijd verhitting, Neodymium Magneten hebben hun Curiepunt soms al bij 80 graden liggen, ze verliezen dan hun enorme kracht.

Na deze behandeling en onder bovengenoemde omstandigheden zul je wellicht verbaast zijn over het resultaat, ik heb antieke hoefijzermagneten sterker gekregen dan ze ooit geweest zijn!!

Behandel Neodymium Magneten van meer dan een gram met veel respect, ze kunnen knijpblaren en andere verwondingen veroorzaken.
Zorg dat horloges, pinpassen etc ver verwijderd zijn van de Neodymium Magneten .

Deze magneten laten zich uit de laserkop van CD/DVD.Blue Ray Spelers halen en zijn dan meestal rechthoekige blokjes.
Ondanks hun kleinheid zijn ze vaak sterk genoeg voor bovenstaande procedure.

Met een kompas op afstand zijn noord- en zuidpool van te behandelen magneet en neodymium te bepalen.

Is de zwakke magneet NIET van metaal, breid dan je vraag uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een andere magneet tegenpool aanmaken (ze stoten elkaar af dus)