bij hoeveel graden smelt plastic?

Toegevoegd na 5 minuten:
dan bedoel ik bijvoorbeeld een plastic l’oreal shampoo flesje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39K

Het beste antwoord

Dit is geheel afhankelijk van welke soort kunststof je te maken hebt en daarmee gepaard of het een thermoplast of thermoharder is. Er bestaat niet zoiets als één soort plastic.

Toegevoegd na 6 minuten:
Onderaan een kunststof fles staat meestal een reeks letters gedrukt: HDPE of PET bijvoorbeeld. Dit is de soort kunststof.

In dit voorbeeld:
HDPE: 110°C continu of 120°C kortstondig
PET: 260°C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die letters zijn de afkortingen voor het soort plastic waaruit de fles is gemaakt. Probeer de afkortingen op wikipedia te zoeken en je ogen zullen opengaan... :P
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De mijn pen werd zacht bij tussen 90 en 100 graden dit betekent dat de smelt punt bijna bereikt was!

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan het plastic.

Sommigen smelten al bij 30 graden en anderen bij 180 graden.