Kan men met een geweer / revolver onder water schieten ?

Zelf denk ik van niet omdat de loop gevuld is met water. Omdat water niet samendrukbaar is, zou ik dan verwachten dat het geweer explodeert. Maar ben er niet zeker van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. De Mythbusters hebben daar een mooie aflevering over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee het water vertraagt de koger van een halfe meter kan het mischien een milimeter door het vlees gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan wel. Maar het schiet niet zo op. Kijk maar:
escape
13 jaar geleden
De Glock kan dat. Of het nut heeft is een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met sommige wapens kan dat wel, met andere niet. Sommige exploderen inderdaad, zoals je zelf al verwachtte, maar andere kunnen gewoon worden afgevuurd. Soms meerdere schoten, soms maar 1, omdat door het water het laden van het volgende patroon mislukt. In een aflevering van Myth Busters is dit onderzocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, maar speerwerpen onder water zet meer zoden aan de dijk.
Neem inderdaad het beste een Glock of een revolver, anders kun je wel eens zware schade oplopen, sommige sledeconstructies (die het transport van de patronen verzorgen) kunnen hier erg slecht over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, dat kan niet. Dat kan wel met ander soort wapens als harpoengeweren. Ze werken op luchtdruk en dat is er niet onder water. Je kan wel het water inschieten. Als je het zo graag wilt weten kun je dan ook iemand in het water dood schieten