Dan lanceren ze een sonde zodat ze alle planeten in een keer kunnen bestuderen.

Verder niet zo veel bijzonders.

Toegevoegd op 03-05-2009 18:04:48
Dan heb ik het wel over de planeten in ons zonnestelsel, he...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle planeten? Dat is uitgesloten.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad.
Er is niet aangegeven of het alleen planeten betreft binnen ons zonnestelsel of werkelijk 'alle' planeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag was hypothetisch...
AWM
15 jaar geleden
Oh. Nou ja, als we het hebben over de 8 planeten, dan zou de vloed een halve millimeter hoger zijn. Hoera.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet echt significant te noemen op de amplitude van de golven.
In theorie kunnen de zwaartekrachtsvelden elkaar versterken.
Hoerdoor zijn sterkere getijdenbewegingen op Aarde mogelijk.
Ik heb geen pratktijkvoorbeelden aangezien dit vrij uniek is.

'Men' zegt echter dat het mogelijk is dat zulke sterke zwaartekrachtvelden het magnetische veld van de Aarde zouden kunnen verstoren, leidend tot en catalclysme, verschuiving der polen.
Voor meer informatie aangaande dit laatste verwijs ik je naar de verschillende theorieen op het internet.
o.a. naar aanleidng van het naderende einde van de Maya kalender.
Een soortgelijke gebeurtenis krijgt bijvoorbeeld de schild van de Zondvloed en de ondergang van Atlantis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, ook in theorie kan dat niet. Althans, het kan wel, en de theorie zegt ook precies hoe groot het effect is. Of liever gezegd: hoe klein. Het is op geen enkele manier meetbaar. Alleen maar theoretisch berekenbaar. "Men" zegt zoveel, vooral als "men" net een boek heeft geschreven waarvoor "men" graag hoge verkoopcijfers ziet. Of als "men" secteleider is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij begrijpen elkaar derhalve.
;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik maar denken dat minister Donner de laatste Nederlander was die het woord 'derhalve' nog gebruikte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
...van de oude stempel...
;-)
Ze draaien rustig verder ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets, zoals in de link heel mooi staat uitgelegd. De aantrekkingskracht van de planeten onderling is verwaarloosbaar klein tov de aantrekkingskracht van de zon, die al variëert omdat de baan van de aarde om de zon een ellips is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een spirituele beleving.
Als alle planeten op een lijn staan dan zou de wereld vergaan.

Praktijk. De invloed van de planeten kunnen ongeveer 0.003% extra bijdragen aan de verstoring in vergelijking met de zon.

Uiterst verwaarloosbaar dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan gaan mensen heel overdreven doen, de ene denkt dat de wereld vergaat, de volgende denkt dat "de verlosser" komt, verloren wetenschappers denken dat er enorme natuurverschijnselen zullen plaats vinden, kansloze astrologen zullen zeggen dat degene die wordt geboren heel bijzondere gaven zal hebben, enz.enz.enz.. Maar reken er maar op dat er niks wezenlijks gebeurt.... alleen een interessant fenomeen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Behalve in 2001: a space odyssey.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tuulk. maar da's logisch
Ze zeggen dat 26 december 2012 de planeten op 1 lijn komen te staan. (dat zeiden de maja's) geloof vooral niet in die verhalen van dat de wereld dan vergeet want daar schiet je echt niets mee op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar wanneer ze alle 8 op 1 lijn staan (mag aan een willekeurige kant van de zon per stuk evt. ik ben niet kieskeurig).

Wat er dan gebeurt: nou dan kan je Mercurius, Saturnus, Uranus en Neptunus niet meer zien omdat ze verborgen zijn achter een andere planeet (of de zon). Dat en een heleboel mensen zullen een of andere spirituele ervaring claimen te hebben en aliens gaan zien of spoken oid. (massa hysterie iemand....?) Maar dat lijkt me toch echt alles. Maar het lijkt me wel een leuke astronomische gebeurtenis. Gebeurt uiteindelijk niet zo heel bijzonder vaak daar ze allemaal een andere omloop tijd hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ze op een rij staan komt iemand met een heel grote keu en gaat biljarten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan gebeurt er helemaal niets, als die stand er op enig moment is dan is die er en het volgende moment is die dan weer weg...

Wat gebeurt er als er een albinokraai over je huis vliegt van zuid naar west voordat de kip bij de buren een ei gelegd heeft en tegelijkertijd neem jij een hap van een dwardoorgesneden ananas uit marokko terwijl op de WDR een concert van Picasso begint?

De kans dat alle planeten op één rij komen te staan is veel groter... Maar er gebeurt niets verder...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan hebben we ze eindelijk een keer "allemaal op een rijtje" :)