Hoe wissel ik de x en de y as is een excel grafiek?

Hallo! Voor mijn chemie opleiding moet ik verslagen in excel maken. Ik heb een grafiek, maar de X- en Y-as (horizontaal en verticaal) wil ik omwisselen. Ik heb gelezen dat het met de knop "rijen en kolommen omdraaien" moet. Deze knop kan ik alleen niet indrukken (zie foto). Weet iemand of er een andere manier is, of hoe ik deze knop weer werkend kan krijgen?

Picture for question
1.3K
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
welke Excel versie?
als ik in de grafiek rechtsklik, krijg ik menu met o.a. de optie gegevens selecteren (kan zijn dat je even de juiste plek moet zoeken, want afhankelijk van de plek in de grafiek krijg je een keuzemenu). Ik zie dan de mogelijkheid om te 'schakelen tussen rij/kolom'. door daar op te klikken, wisselt x / y.
Thecis
7 maanden geleden
X en Y moet idd omgedraaid worden om je extinctie coefficient uit te rekenen (proefje voor onderwerp Lamert Beer?)
Je kan ook gewoon handmatig X en Y omdraaien en je grafiek opnieuw maken. Wellicht zelfs sneller als je de knop niet kan vinden.

Geef als eerste antwoord