Ik denk echt niet dat jij bang hoeft te zijn dat de aarde zal stoppen met draaien! De aarde gaat inderdaad steeds langzamer draaien. Ook draaid de maan van de aarde af. Ik heb wel eens een documentaire gezien die de gevolgen liet zien als de maan steeds verder van de aarde af ging. Je zag daarin alle gevolgen op de aarde, alleen ik weet niet meer of de aarde in die documentaire ook stopte met draaien.
Maar tegen de tijd dat de aarde ook maar in de buurt zou zijn is de zon allang geïmplodeerd en is alles wat we nu kennen toch wel vergaan. Maar dan praat je ook over tijdschalen waarvan je je niks kan voorstellen! Weetje wel wat 10 jaar is voor je leven? Veel! En op 1.000 jaar is 10 jaar echt helemaal te verwaarlozen. Je kunt je er niet bij voorstellen hoelang een millenium zou duren. Moet je eens nagaan als je die tijd zo lang die je je niet kunt voorstellen nog eens met zichzelf vermenigdvuldigd, dan nog kom je niet in de buurt van een tijd die er nodig is om een dag een minuut langer te maken.

En wie weet, misschien is onze technologie wel zo geavanceerd tegen die tijd dat we iets kunnen doen tegen het stoppen van de aarddraaiing. Je weet maar nooit! 30 jaar geleden hadden ze je compleet voor gek verklaard als je er mee aan kwam zetten dat je een plastic doosje openklapt en daar films op kunt kijken, mee kunt videochatten over de hele wereld op kunt gamen en typen en alles ook nog op accu.

Dus verklaar me ook niet voor gek als ik zeg dat we dan misschien wel op een andere planeet kunnen wonen! Of misschien is de mensheid dan wel uitgestorven door een gigantische natuurramp of ziektes.

Het beste antwoord is eigenlijk gewoon 'je weet het niet . Je weet het ook niet. ALLES wat je over de toekomst kunt zeggen is slechts speculatie en kan pas vastgesteld worden indien de toekomendetijd en het heden kruist.
(*op de dingen als, ik zal ooit overlijden na gelaten dan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk niet, al miljarden jaren blijft de aarde op hetzelfde tempo ronddraaien. Ook als er een enorme meteoor op de aarde stort, zal de aarde niet stoppen met draaien.

Stel dat de aarde weleens stopt met draaien, dan zullen de gevolgen verschrikkelijk zijn: het klimaat raakt in de war, het wordt tientallen graden warm in de winter en over de hele wereld zullen orkanen, zeestormen en andere milieurampen ontstaan.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dus de komende tientallen miljarden jaren blijft de aarde rustig doordraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt wel beweerd dat de aarde OOIT zal stoppen met draaien zodra de drijfveer verdwijnt.
Het binnenste van de aarde zou sterk af moeten koelen, veel aardbevingen moeten onstaan(vulkaan uitbarstingen) + dat er nog een komeet moet zijn die op de aarde afkomt. De komeet zorgt ervoor dat de aarde uit zijn as draait en niet meer goed gelijnd ligt.

Etc etc.

Het is mogelijk, maar dat zal zeker niet gebeuren zolang jij nog leeft. Maak je maar geen zorgen. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde zal pas stoppen met draaien op het moment dat de aarde wordt vernietigd door de zon - maar of je nog kunt spreken van "stoppen met draaien" als er helemaal geen aarde meer is?

Overigens is het nog de vraag óf de aarde überhaupt door de zon zal worden vernietigd; mocht dat gebeuren, dan zal dat nog ongeveer vijf miljard jaar duren.

Tot die tijd zal de aarde doorgaan met draaien.

Er is namelijk een natuurwet (de wet van behoud van impulsmoment) die zegt dat de totale hoeveelheid draaiïng in een systeem gelijk moet blijven.

De aarde kan zijn draaiïng hooguit overdragen op de maan, waardoor de maan met grotere snelheid rond de aarde gaat draaien. Dat gebeurt op dit moment ook - de maan verwijdert zich met ongeveer 4 cm per jaar van de aarde, en de aarde gaat langzamer draaien - heel lang geleden duurde een dag slechts 21 uur, nu al 24 uur, en dat zal nog toenemen.

Het enige andere object waaraan de aarde zijn draaiïng zou kunnen overdragen, is de zon. Die staat echter te ver weg om onze totale hoeveelheid draaiïng aan over te dragen binnen de vijf miljard jaar die ons nog rest.

(Mercurius, die dichter bij de zon staat én lichter is dan de aarde, is het wel gelukt - die heeft de maximale hoeveelheid draaiïng overgedragen op de zon.)

Om een lang verhaal kort te maken:
Nee, de aarde zal niet stoppen met draaien.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee de aarde zal nooit stoppen met draaien.

De aarde gaat wel LANGZAMER draaien.
Elke 100.000 jaar duurt een dag 2 seconde langer.

dus in theorie zou de Aarde over miljarden jaren stil komen te staan maar dan is de Zon al ontploft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker dat begon ooit en zal dus stoppen. heel zeker.