Dan verbreek je waarschijnlijk het wereldrecord achterwaartse sprong. Op de elektrodes staat een spanning van ca. 1000 volt. Die spanning is niet dodelijk, maar het doet wel pijn en je schrikt je rot. Zonder glas geeft ie geen licht meer, dus verder heb je er dan weinig aan.
escape
2 jaar geleden
SingingCoyote13
2 jaar geleden
1000 volt dat verklaart dat mooie elektrische verschijnsel met die stralen, maar is dat niet gevaarlijk om te verkopen voor consumenten ?
Griffin
2 jaar geleden
@SingingCoyote "1000 volt dat verklaart dat mooie elektrische verschijnsel met die stralen, maar is dat niet gevaarlijk om te verkopen voor consumenten?"
Oude TV's (CRT's) worden gevoed door hoogspanning (+20KV ~20.000V) daarvan wordt toch ook niet gezegd dat het gevaarlijk is om te kopen? Je moet het niet uit elkaar halen, dan blijft alles veilig, dat geldt voor die plasmabol dus ook. Overigens werkt zo'n plasma bol met een frequentie van 35KHz op 2500 tot 5000V