Ja, sneeuwvlokken bestaan echt uit kleine ijskristallen.

Vrijwel alle neerslag begint als sneeuw. Water van de aarde verdampt, gaat over in druppels en die vormen een wolk. Door verdamping van waterdruppels slaat de waterdamp neer op de nietige ijskristallen die reeds gevormd waren. De ijskristallen groeien steeds verder aan ten koste van de waterdruppels waardoor de ijskristallen steeds groter en zwaarder worden en op gegeven moment zullen gaan vallen. De ijskristallen verkleven verder met elkaar. De sneeuw(vlok) is dan geboren! Als de lucht op de aarde koud genoeg is smelten ze niet en valt de neerslag als sneeuw of smeltende sneeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ze bestaan echt uit ijskristalletjes. Meestal zijn die in een trosje aan elkaar geplakt zodat je ze niet meer als individuele kristalletjes herkent, maar onder de microscoop zie je het wel.

Heel af en toe valt er ook sneeuw die bestaat uit relatief grote ijskristalletjes. Het is dan net of er prachtige confetti uit de lucht valt. Afgelopen winter heb ik dat één keer meegemaakt. De sneeuw zag er toen echt uit als het onderstaande plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Water in de lucht condenseert aan kleine druppeltjes vast, die bevriezen en groeien zo langzaam uit tot ijs kristallen. Als de krisatllen groot genoeg zijn, warden ze te zwaar en vallen naar beneden