Kan ik mijn gasbarbeque aansluiten op aardgas?

Ik heb een vaste aardgasleiding liggen in mijn tuin en een gasbbq aangekocht.
Nu vertellen sommige bronnen mij dat ik niet kan bbqen op aardgas. Dat ik met de flessengas moet werken omdat er een verschil in verbranding is.
Is er werkelijk een gevaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Even lezen.
http://www.veiliggas.nl/propaan-butaan

Antwoorden (1)

Je kunt barbecuen op aardgas, maar dat kan niet veilig zonder aanpassing van de barbecue.

Aardgas, butaangas, propaangas en LPG (een mengsel van butaan- en propaangas) hebben verschillende eigenschappen. Ze hebben bij verbrandingstoestellen andere sproeiers nodig om o.a. een andere mengverhouding met lucht te verzorgen. Gebruik je het verkeerde gas bij het verkeerde toestel, dan gaat dat niet goed. Bij het niet (goed) willen branden of onvolledige verbranding creëer je een gaswolk, met alle gevaren van dien. Bij de verschillende gassen zijn ook verschillende veiligheidsvoorschriften van kracht. Informeer bij de leverancier van de gasbarbeque of er aansluitmateriaal en branders beschikbaar zijn voor aardgas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus.