wat is het begrip 'moleculaire niveau van condenseren?'

Ik moet voor school een werkstuk maken en in een onderdeel daarvan moet ik het begrip 'het moleculair niveau van condenseren' uitleggen, helaas begrijp ik geen snars van wat het betekent en ookal heb ik heel google afgestruind, ik kan het antwoord maar niet vinden. Bij moleculair niveau van verdampen is het gewoon dat de buitenste laag aan het wateroppervlak verdampt, maar gas heeft geen vorm en volume dus dat kan toch niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wordt er bedoeld te beschrijven wat er op moleculair nivau gebeurt bij de condensatie van een gas/damp naar vloeistof?

Antwoorden (1)

Van der Waals-krachten werken tussen alle moleculen. Het bestaan van deze aantrekkende krachten kan afgeleid worden uit het feit dat alle stoffen vloeibaar kunnen worden, dus ook gassen als methaan en kooldioxide.
Bij voldoende lage temperatuur winnen de Van der Waals-krachten het uiteindelijk van de kinetische energie van de warmtebeweging en dan condenseren de moleculen tot een vloeistof.

http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index6.html
erotisi