Hoe lossen onderhuidse oplosbare hechtingen eigenlijk op?

Ik heb op mijn rug een kleine ingreep gehad. De wond is gehecht met gewone hechtingen maar ook met onderhuids oplosbare hechtingen. Ik vraag mij nu af hoe het kan dat deze hechtingen eigenlijk oplossen. Ik weet dat dit door vocht komt maar hoe dan en waar wordt het afgevoerd. Ik vraag mij daarbij ook af waarvan deze hechtingen zijn gemaakt.

Op internet kan ik hier niet veel meer over vinden behalve dat het door vocht oplost. Er is vast iemand die dit weet;-) Wel onder de categorie scheikunde geplaatst omdat dit volgens mij een scheikundige reactie moet zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (1)

Oplosbare hechtingen zijn gemaakt van natuurlijke materialen, zoals bewerkt collageen (gehaald uit de darmen van dieren), zijde en haar, evenals een aantal synthetische materialen die het lichaam kan afbreken. Dit kan dus gemakkelijk door het lichaam worden afgebroken. Meestal is tegen de tijd dat de hechtingen opgelost zijn, de wond volledig geheeld.
fremar