Is er een experiment om erachter te komen van welke moleculen een plastic is gemaakt?

Ik moet voor school drie soorten plastic onderzoeken. Ik moet o.a. onderzoeken of ze gemaakt zijn op basis van natuurlijke stoffen, maar ik weet niet hoe ik erachter kom van welke moleculen ze zijn gemaakt. (Onder de microscoop leggen mag niet)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
edere soort kunststof heeft zijn eigen dichtheid. Met dichtheid bedoelen we hoeveel één liter weegt. Een liter HDPE weegt minder dan een liter water. Daarom drijft HDPE op water. De HDPE-reepjes kun je meteen uit het water vissen. Door zout in het water te doen, gaat het water meer wegen. Een liter water met zout weegt meer dan een liter water zonder zout. Een liter water met zout weegt nu meer dan een liter PS. De PS-reepjes gaan nu ook drijven. Een liter PET weegt het meest, daarom drijven die reepjes niet. Als je dus geen recylecode hebt, kun je op deze manier kunststof onderscheiden.

Het beste antwoord

Je zou vlamtesten kunnen doen, zie bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of drijf/buig -testen