Hoe kun je fenylethylamine aantonen?

Fenylethylamine is het stofje in chocola wat je gelukkig maakt. Ik wil graag weten (voor mijn werkstuk) hoe je die stof kan aantonen.

Tips over waar ik heen kan gaan daarvoor zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is waarschijnlijk (nog) niet mogelijk om fenylethylamine te isoleren uit chocola. Wel kun je door middel van absorptiespectrometrie fenylethylamine scheiden uit de enantiomeren (dat zijn de twee isomeren van fenylethylamine die elkaars spiegelbeeld zijn). Dit gebeurt met wijnsteenzuur.
Amadea
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
De vraagsteller wil weten hoe je het stofje kunt aantonen. Niet zozeer hoe je het moet isoleren.