wat is de beste vloeistof om te koelen/bevriezen? ik gebruik nu water. is voor een interkoeler

Ik koel de interkoeler nu met ijs/ water. Maar wat is er in bevroren toestand kouder of blijft langer koud. Moet niet brandbaar zijn. En geen zuurstof ontrekken aan de omgeving (droogijs)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Zout water invriezen....heeft lagere temperatuur dan gewoon water.Je kunt ook andere vloeistoffen nemen zoals die in koel elementen van een koelbox zou kunnen zitten.
Meestal op alcohol (glycol)-water basis. Dat spul bevriest bij veel lagere temperatuur.