Waarom is de rook van een joint aan de kant waar je hem aansteekt blauw en bij de tip bruin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je niet eens willen weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch bij een shaggie ook zo.

Antwoorden (2)

De stoffen in de joint worden gefilterd en afgekoeld door de tabak en wiet wat je in de joint hebt zitten.
De stoffen die de rook blauw maken zijn dus wel aan de ene hete kant aanwezig maar niet (meer) aan de tip.
Dat is maar goed ook, veel gevaarlijke stoffen die bij de pyrolyse ontstaan worden door het materiaal in het pijpje tabak ed. in de vloei geabsorbeerd of stolt gewoon en slaat neer..
Daarom is meeroken overigens zo gevaarlijk, de roker krijgt gefilterde rook, da anderen om je haan krijgen de ongefilterde verbrandingsproducten in hun longen.
Boven de 100 graden Celsius ontleed de hars waar de THC in zit.
Wellicht komt de meeste THC dan ook vrij kort achter de gloeiende punt in de joint, daar ontstaat de warmte om de hars te verdampen en deze bevat de werkzame THC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier maar 1 antwoord op..
geen van beide rook is gezond voor je gezondheid ;)