kent er iemand een elastische stof die hufterproof en waterdicht is?

Hufterproof in de zin van niet zomaar stuk kunnen worden gesneden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Helaas vermeldt je niet voor welke toepassing je een stof zoekt, maar puur op de eigenschappen elastisch en hufter proof kom ik op een taaie kunststof uit.

Maar ook autobanden voldoen aan je beschrijving.

Maar zoek je meer iets als stof voor kleding, dan is kevlar uiteraard een hele bekende. Daar maken ze immers zelfs kogelwerende vesten van.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Kevlar is echter niet elastisch.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Kevlar is inderdaad erg goed voorbeeld. Alleen is de vierkante meter prijs hiervan behoorlijk hoog.. Het gaat om een soort van rugtas idee, waarbij de stof dus flexibel moet zijn, maar ook hufterproof en waterdicht. Ik hoop dat deze beschrijving meer duidelijkheid geeft en het je een idee geeft!:D
Amadea
8 jaar geleden
Dan is de suggestie in het midden dus een idee dat reeds lang uitgevoerd wordt: http://www.ecogoodies.nl/tassen-van-gerecyclede-autobanden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zoekt dus meer een flexibele stof voor een rugtas? Die hoeven niet zo flexibel te zijn als bijv. een zomerblouse. Beetje stevigheid zodat ie bijv. uit zichzelf rechtop blijft staan is dan best fijn. Elastische rugzakken lijken me mega-onhandig. Misschien moet je je vraag even verder verduidelijken wat je nu precies wilt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja klopt. Het moet inderdaad uit stevig materiaal bestaan. Kort samengevat: Een stevige en hufterproof stof in de vorm van een soort rugtas/sporttas. De stof moet niet makkelijk stuk te snijden zijn. En als eventueel waterdicht als eigenschap.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
iemand enig idee?