Is een lens van diamant beter om door te kijken dan glas?

Zijn de eigenschappen van diamant (of beter gezegd koolstofkristallen) beter om doorheen te kijken als glas (siliciumkristallen).

Ik begrijp dat je dan wel een hele dure bril zult krijgen, maar wie weet voor de toekomst.

Toegevoegd na 40 seconden:
Of kun je een diamant niet slijpen tot een lens?

erotisi
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.diamond-materials.com/EN/products/optical_components/lenses.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.juweliers-vandeweyer.be/informatief/horloges/mineraalglas-a-saffierglas Saffierglas is goedkoper en helderder en zou beter geslepen kunnen worden voor een lens.

Het beste antwoord

Een diamant is duurder maar niet beter en heeft andere toepassingen dan een bril voor je ogen. Een diamant beter bestand tegen de elementen. In de ruimtevaart worden in satellieten daarom diamanten lenzen gebruikt. Ook worden ze gebruikt om andere frequenties van het licht en in lasers.
Ze kunnen meer vermogen aan en beter tegen warm en koud.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Misschien is het niet waar. Maar dan moet de minnaar even uitleg geven.