Welk materiaal met magnesium kan CO2 absorberen?

Het was een stof die ik kan herinneren als iets van : magnesium siliciumoxide. De exacte formule ben ik kwijt. En of het een natuurlijk of synthetische produkt was weet ik ook niet meer. Het was iets met Oliv.....

erotisi
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het bedoelde materiaal is olivijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

onder meer magnesia ( magnesiumoxide) kan CO2 absorberen, maar nog veel beter werkt 'milk of magnesia', dit is magnesiumhydroxide Mg(OH)2. Wat overigens gemakkelijk ontstaat door wat magnesia-poeder in water op te lossen. Er zal magnesiumcarbonaat ontstaan, MgCO3.

Toegevoegd na 28 seconden:
Magnesia = MgO