Wat is het verschil tussen Benzylische OH's, Alifatische OH's en Aromatische OH's?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je niet CH's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie je niets in de elektronen verdeling? Stabilisatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn docent had het hierover, maar die heeft momenteel nog vakantie dus kan het hem niet vragen.
Thecis
8 jaar geleden
Voor synthese is dit belangrijk. Het verschil zit het 'm in de sterkte van de binding van de C-O en de O-H. Dit ivm additie en substitutie reacties.

Het beste antwoord

Aromatisch en alifatisch zijn beide termen die betrekking hebben op ketens van atomen. Aangezien koolstof (C) het enige atoom is dat ketens kan vormen kan de term geen betrekking hebben op OH groepen. Aromatische koolstofketens zijn ringvormig, alifatische koolstofketens zijn langgerekt. Benzylische koolstofketens bestaan niet.