Wat hoor je nog als je met de snelheid van het geluid vliegt?

Stel bijv. je hebt een radio op je rug en vliegt vervolgens met de snelheid van het geluid. Hoor dan die radio nog, of is dat ook afhankelijk van het aantal decibel van die radio?

erotisi
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als je even snel gaat als het geluid dan weet ik het antwoord niet. als je SNELLER dan het geluid gaat dan hoor je niets omdat het geluid nog naar je oor toe moet komen. je ligt dus voorop het geluid en het geluid zit achter je aan

Antwoorden (1)

Dat is "relatief" jij zit in het vliegtuig en het vliegtuig heeft de hoge snelheid. Maar ten opzichte van het vliegtuig zit jij stil.

Mensen die jou zien vliegen merken wel dat verschil dat het geluid veel later aankomt.

Mocht je op een of andere manier zonder "vliegtuig" vliegen op een snelheid die dermate hoog is, zal je door de wrijving van "wind" niet veel horen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad zonder vliegtuig. Een beetje zoals Baumgartner zeg maar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
even het geluid van de wind buiten beschouwing gelaten. kan je een radio achter je niet horen. heeft niets met het volume van de radio te maken. als iemand een kopje water na je gooit en je loopt sneller weg dan dat het water op je af komt blijf je droog, ook als het een emmer water is.