Kun je uit een regeldruppel informatie onttrekken, zoals herkomst?

Is het mogelijk om uit een regeldruppel te onttrekken waar deze van afkomstig is? Dus bijv. of een koe deze druppel ooit heeft uitgeplast?
Wellicht valt er uit de samenstelling van een druppel iets te ontleden...

Toegevoegd na 57 minuten:
Ik bedoel inderdaad een 'regendruppel' ;-)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een regendruppel komt uit een regenwolk en daar zit een enorme hoeveelheid water in.
De herkomst van dat water is grotendeels afkomstig uit de zee en wat uit planten.
De druppel komt dus nooit van een koe. Het enigste wat je kunt vinden in een regendruppel is wat tijdens het vallen door lucht er in terecht komt.

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je regendruppel bedoelt want ik heb geen idee wat een rege-l-druppel is.

Regen ontstaat door evrdamping van water, vooral van grote oppervlakten, zoals de zee. Verdampend water is voledig schoon. Onderweg zal er in regen wel stoffen die in de lucht zitten worden opgenomen maar dat lijkt mij zo algemeen dat herkomst niet of nauwelijks te herleiden is.

De druppel koeienplas die je als voorbeeld geeft verdampt. Dit gebeurt niet in een keer maar duurt even. Dat betekent dus ook dat de druppel zich over een groot volume verspreidt. Niet vloeibare delen, bijvoorbeeld ureum wat een kristal vormt, zullen niet verdampen maar neerslaan en daarmee nooit in een regendruppel verschijnen

De strekking van mijn antwoorden, het kan niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je antwoord! En het was inderdaad een regendruppel!
Mijn vraag is dan wat evrdamping is? ;-)
Erna55
8 jaar geleden
Verdamping is in de natuurkunde de faseovergang van een vloeistof naar een gas. Verdamping kan optreden als de vloeistof kookt. Ook als een vloeistof aan een drogere lucht is blootgesteld treedt verdamping op.
Koken is een bijzondere vorm van verdamping, die alleen bij de kooktemperatuur plaats vindt, met name in het inwendige van de vloeistof (dit in tegenstelling met gewone verdamping bij alle temperaturen, die alleen aan het vrije oppervlak gebeurt). In de klimatologie wordt verdamping aangeduid met Evaporatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De reactie van Erna55 is het antwoord op je aanvullende vraag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het was als grapje bedoeld ("evrdamping"). Maar bedankt beiden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
lol